Rasco je ponovno potvrdio da Hrvatska ima sve resurse za razvoj velikih hi-tech inovacija. Jedna od najbrže rastućih kompanija u industriji komunalnih vozila, danas je u Münchenu predstavila tehnološku senzaciju – veliku cestovnu čistilicu Lynx H2 5000 s pogonom na vodik. Svjetska premijera najnovijeg Rascovog sofisticiranog vozila održana je danas na minhenskom IFAT-u, najvećem europskom sajmu komunalnih vozila.
Lynx H2 5000 predstavlja revoluciju u tehnologiji održavanja gradova, pokazujući potencijal vodikovih gorivih ćelija na putu prema održivosti. Obzirom da Hrvatska trenutno nema nijednu industrijsku niti javnu punionicu za vozila na vodik, čistilica je namijenjena stranim tržištima na kojima ova obiteljska tvrtka iz Kalinovca u Podravini ostvaruje 90 posto svojih prihoda.
- Ponovno smo dokazali da je Hrvatska itekako spremna za proizvodnju tehnološki naprednih vozila. Ova čistilica kruna je 35-godišnjeg rada kompanije i važan korak u ostvarivanju naše misije smanjenja štetnog utjecaja na okoliš i stvaranja zelenijih gradova. Zahvaljujući naprednim performansama, Lynx H2 5000 otvara novo poglavlje održavanja urbanih sredina predstavljajući niz inovativnih prednosti, od udobne i pregledne kabine te visoke efikasnosti do atraktivnog dizajna i radne autonomije. Čistilica k tome može nositi preko 10 kilograma vodika pod pritiskom od čak 700 bara, što je napredna tehnologija kakva je rijetkost i u automobilskoj industriji - navodi predsjednik uprave Ivan Franičević ističući kako je Rasco jedna od najbrže rastućih kompanija u industriji komunalnih vozila i jedini značajan igrač koji se probio iz lokalnih okvira na globalno tržište s ovim tipom opreme u zadnjih 30 godina.
Lynx H2 5000 pokreću isti elektromotori kakvi se mogu naći u električnim automobilima, ali energija potrebna za pogon vozila ne dolazi iz baterije, već iz gorivih vodikovih ćelija. Prilikom pretvaranja vodika u električnu energiju, jedini nusproizvod je voda. Čistilica s jednim punjenjem može raditi do osam sati što uvelike olakšava održavanje urbanih sredina.
Ovo vozilo u odnosu na prethodnu dizelsku i električnu dvokubičnu verziju, ima zapreminu od pet kubičnih metara te širinu čišćenja do 3,5 metara što ga čini moćnim alatom koji odjednom može pokriti velike površine. Riječ je o izrazito složenom proizvodu koji je u potpunosti razvijen u Rascovu pogonu gdje tvrtka zapošljava više od 400 ljudi i jedan je od generatora razvoja sjeverozapadne Hrvatske. Sa 150 proizvedenih vozila u 2023. godini, Rasco se s razlogom može nazvati najvećim proizvođačem u domaćoj automobilskoj industriji