Auto Hrvatska ove godine obilježava 60 godina suradnje s markom Volkswagen i planira isporučiti oko 4000 novih osobnih, lakih komercijalnih i rabljenih vozila, što je, prema riječima Ante Čerkeza, direktora prodaje novih vozila tvrtke Auto Hrvatska Automobili, svrstava među najvažnije dionike hrvatskog tržišta automobila.
Kakva je pozicija Auto Hrvatske na hrvatskom tržištu automobila?
– Tvrtka Auto Hrvatska Automobili, članica Poslovne grupe Auto Hrvatska, specijalizirana je za prodaju i servisiranje osobnih i lakih komercijalnih automobila. Trenutačno surađujemo s čak 13 marki novih vozila na sedam lokacija u Hrvatskoj, uvoznici smo za marke DFSK i Seres, a ovlašteni distributeri za marke Seat, Cupra, Škoda, Volkswagen, VW gospodarska vozila, Audi, Peugeot, Mazda, Renault, Dacia i Fiat gospodarska vozila. Također, na svim lokacijama prodajemo i Auto Hrvatska provjerena rabljena vozila svih marki s jamstvom. Uz tradiciju koju imamo još od 1952., možemo se pohvaliti da u ovoj godini slavimo 60 godina suradnje s markom Volkswagen na zadarskom području. Tvrtka u ovoj godini planira isporučiti oko 4000 novih osobnih, lakih komercijalnih i rabljenih vozila, što nas svrstava među najvažnije dionike hrvatskog tržišta automobila.
Je li i koliko inflacija utjecala na prodaju poslovnih automobila?
– Tržište osobnih vozila u Hrvatskoj poprilično je stabilno, usprkos trendu korekcija cijena vozila, koji je vidljiv i u drugim granama gospodarstva. Najveći udio u prodaji novih vozila imaju pravne osobe, čiji rast ponajviše ovisi o registraciji rent-a-car vozila, posebice za potrebe turističke sezone. U dijelu poslovnih korisnika bilježimo povećan interes za korištenje novih automobila putem modela poslovnog najma. S tim načinom korištenja automobila u jednoj mjesečnoj rati pravne ili fizičke osobe imaju uključene sve troškove i usluge korištenja vozila za predviđeno razdoblje i traženu kilometražu sukladno svojim potrebama. Samim time, korisnik se može više fokusirati na osnovni posao koji obavlja, a brigu o vozilima može prepustiti nama.
Kakve automobile tvrtke najčešće kupuju?
– Tvrtke najčešće kupuju, odnosno unajme vozila kompaktne klase s obzirom na to da pružaju najbolji omjer uloženog i dobivenog za tvrtku i djelatnika koji se koristi vozilom. U posljednje vrijeme bilježimo veliki rast udjela SUV i električnih vozila, a klasa poslovnih limuzina bilježi pad udjela.
O čemu će ove godine najviše ovisiti poslovni rezultati i očekujete li rast prihoda?
– S obzirom na to da je dobar dio godine već iza nas, možemo predvidjeti da će se u ovoj godini napraviti dodatni iskorak na tržištu prodaje novih automobila u Hrvatskoj. Predviđamo nešto veće prihode u odnosu na prošlu godinu, jednim su dijelom uvjetovani povećanim brojem isporuka novih vozila, a drugim dijelom već spomenutom inflacijom. U drugom dijelu godine očekujemo dodatni iskorak u prihodima s obzirom na to da smo počeli raditi i na našoj sedmoj lokaciji, u Poreču, gdje smo distributeri za marku Peugeot. Osim na navedenoj lokaciji, tvrtka posluje u Splitu, Zadru, Rijeci, Karlovcu te na dvije lokacije u Zagrebu.
Kakvi su dugoročni poslovni planovi?
– Imamo viziju biti sinonim za kompetenciju i konkurentnost na tržištu proizvoda i usluga autostruke te ćemo nastojati održati visoku usmjerenost na potrebe svojih korisnika. U dugoročnom planu poslovanja je širenje na nove lokacije diljem Hrvatske. Želja nam je sva prodana nova i rabljena vozila održavati u vlastitim servisnim centrima i time korisnicima pružiti kompletnu uslugu na jednom mjestu. U dijelu poslovnog najma planirano je veće ulaganje u digitalne alate te dodatni iskorak na hrvatskom tržištu s obzirom na primjetan potencijal navedenog segmenta poslovanja. U budućnosti ne isključujemo mogućnost izlaska na druga tržišta kao što smo to već ranije napravili u gospodarskom programu s markama MAN i Ford Trucks.
Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Auto Hrvatska.