Eto jeftinog trika kako udahnuti duh nekom brendu: dovoljno je logirati se na neki program za generiranje sadržaja pogonjen, naravno, umjetnom inteligencijom, upisati nekoliko ključnih riječi o željenoj temi, tonu i/ili stilu izričaja i za nekoliko sekundi program uzvrati novom slikom, videom, tekstom, zvukom, melodijom ili što god čovjek poželi. U teoriji, tako nastaju sve brojniji umjetni likovi i klonovi koji pokušavaju ostvariti dobit zbog svojih specifičnih karakteristika, a i sve uvjerljiviji virtualni influenceri s karakterom koji predstavljaju neki brend.
Slično je u praksi oživjela i Brenda, zaštitno lice Liderova godišnjeg specijalnog izdanja ‘Brendovi‘, koji izlazi na tržište 15. svibnja u digitalnom i 17. svibnja (16. svibnja u Zagrebu) u tiskanom izdanju.
Možete je pogledati i poslušati ovdje.
Godinama se nacrtana tamnokosa zafrkantica pojavljuje na stranicama ‘Brendova‘, Liderova specijala posvećenog temama i dilemama iz područja brendiranja i upravljanja robnim markama, a sad je u njezinu životnom ciklusu došao trenutak da se popne na pozornicu.
I eto još jednoga jeftinog marketinškog trika: ako je ekonomiju, pardon, swiftonomiju, mogla pokrenuti Taylor Swift, pjevačica koja se još 2017. svojim albumom ‘Reputation‘ obračunala sa svim i svakim, zašto Brenda ne bi mogla pokrenuti ‘Brendove‘ kad i ona neprestano govori o reputaciji?!
Iskreno, Brenda je obična stokuša, ilustrirani lik preuzet s platforme koja prodaje slike (fotografije, ilustracije, videozapise) za komercijalnu upotrebu. A onda ju je Liderova ekipa, puna žara, kakva je i Brenda, vizualno okrenula i pokrenula, smjestila je u prostor i kontekst s pomoću alata za oblikovanje i pustila je nek pjeva pjesmu stvorenu s pomoću neizbježnih generatora teksta u tekst i teksta u zvuk. U ovom slučaju, za stihove i melodiju bilo je dovoljno upotrijebiti običan Copilot, tj. Bing AI (GPT-4) i Suno.ai.
O autorskim pravima nismo se previše brinuli jer ipak smo poštovali sva pravila o licencijama i copyrightu i štreberski čitali sitna slova da ne bismo povrijedili ničiji ugled. Veći je problem to što smo ljudi pa čujemo i vidimo kako Brenda čudno izgovara ‘ć‘, spotiče se u ritmu i naglascima, ne djeluje baš nešto bistro, a i slutimo da je mogla ispasti bolje.
Do iduće godine, idućeg izdanja ‘Brendova‘, sigurno ćemo još štošta naučiti o reputaciji, pokušajima i promašajima kreatora, a i regulaciji umjetne inteligencije. Nek se Brenda vrti i pjeva dok smije. Evo kako joj ide.