Biznis i politika

Vladar domaćeg tržišta sportskih dodataka i opreme razmišlja o IPO-u

Sada je fokus na širenju na nova tržišta i jačanju online kanala i to kombinacijom vlastitoga kapitala, kredita i strateških partnerstava

Polleo Adria najveća je hrvatska tvrtka koja prodaje suplemente za sport i fitness-zaljubljenike, sprave i odjeću za sportske aktivnosti, kao i gadgete, no premda je brend poprilično poznat široj javnosti, o samoj se kompaniji Polleo Adria ustvari zna vrlo malo. Posjetitelji njezina webshopa ili fizičkih trgovina znaju da dio suplemenata i odjeće iz vlastite ponude čak i sama proizvodi, no unatoč tomu što je riječ o jednoj vrlo uspješnoj poslovnoj priči koja se snalazi i na stranim tržištima i ima velik potencijal za rast, osnivači odnosno vlasnici o svom poslovnom putu ne vole govoriti niti se žele javno isticati. I dosljedni su u tome, pa ni nama nisu odgovorili oni već tvrtkin Marketing. Da nema Sudskog registra i Poslovne Hrvatske, koji otkrivaju da je direktor tvrtke Neven Juretić, a član Uprave Marko Pukšec, te bi se informacije skrolanjem po internetskim pretraživačima i kompanijskoj internetskoj stranici teško mogle utvrditi. Obojica su toliko smanjila svoj digitalni otisak da se na društvenim mrežama ne može iskopati ni njihova fotografija s obljetnice mature. Ne samo da je biti 'fit lavovski posao' nego se dečki očito lavovski i trude ostati u sigurnoj zoni anonimnosti. Što je u redu, sasvim.

Jedino što su poslovno objavili bilo je preuzimanje poslovanja tvrtke Proteini.si, što je za njih bio strateški potez jer su time proširili svoj utjecaj na regionalnom tržištu i ubrzali rasti. Naime, preuzimanjem maloprodajnih prodavaonica dobili su pristup etabliranoj mreži prodajnih kanala i kupaca, što je, napominju, dodatno učvrstilo njihovu poziciju lidera u sportskoj prehrani u regiji, s ukupno 30 trgovina te 2022. godine. Danas ih imaju više od 40 i to diljem regije, uključujući Hrvatsku, Sloveniju, Austriju, Makedoniju. Fizičke trgovine su im, kažu, dale neprocjenjivo iskustvo u razumijevanju kupaca i optimizaciji korisničkog iskustva, što je bilo ključno za uspjeh e-trgovine te im je pomoglo i u strateškom pozicioniranju svojih brendova na internetskim trgovinama poput Amazona, Zalanda i drugih.

Unatoč tomu jača im je prodaja u fizičkim trgovinama nego na internetu. Internetska prodaja trenutačno čini, kako navode u pismenim odgovorima, oko osmine njihovih ukupnih prihoda, a ostatak dolazi iz fizičkih trgovina, ali i iz široke mreže veleprodajnih kanala. Polleo Sport je lider u segmentu FMCG-a za sportske dodatke prehrani i proteinske zdrave snackove, s jakom prisutnošću u maloprodajnim lancima, specijaliziranim trgovinama, teretanama, klubovima, benzinskim postajama, HoReCa kanalima, pa čak i kinima, a taj dio poslovanja čini velik udio njegovih ukupnih prihoda.

– Planiramo dodatno pojačati svoju online prisutnost putem različitih kanala, inovativnih formata prodaje i personaliziranih digitalnih rješenja, uz fokus na omnichannel iskustvo za svoje kupce. Najveći rast online prodaje očekujemo u regiji DACH i zapadnom tržištu EU-a, gdje vidimo veliki potencijal za daljnje širenje kako putem marketplacea tako i vlastitih online rješenja – poručili su iz kompanije, čiji rezultati posljednje dvije godine pokazuju velik rast prihoda, a u tvrtki očekuju da će im 2025. donijeti rast između 22 i 28 posto.

– U ovoj je godini fokus svakako širenje na nova tržišta i jačanje online kanala, a za sve to koristimo se kombinacijom vlastitoga kapitala, bankovnih kredita i strateških partnerstava. Aktivno se koristimo i financiranjem iz fondova EU-a za inovativne projekte u industriji sportske prehrane – doznajemo iz kompanije, u kojoj na naše pitanje razmišljaju li o izlasku na burzu ili strateškom partneru odgovaraju da premda trenutačno nemaju potrebu ni za jednom od te dvije opcije, zahvaljujući stabilnom rastu i snažnoj potražnji za svojim proizvodima, razmatraju sve opcije koje mogu dodatno osnažiti Polleo Adria.

– Burza je svakako opcija za budućnost jer je vidimo kao pozitivan korak prema otvaranju tržištu kapitala i daljnjem jačanju svoje pozicije kao vodećeg brenda u regiji – poručili su iz Pollea.

Prema analizi Nikole Nikšića, vlasnika Kontera, Polleo Adria u petogodišnjem razdoblju bilježi rast prihoda od 8,1 posto, premda su prihodi u prošloj godini rasli po stopi od 3,2 posto. U pet godina ukupni su rashodi prosječno godišnje rasli nešto više od prihoda, za 8,4 posto, a 2024. u odnosu na 2023. porasli su za 100 posto više od prihoda, za 6,5 posto, tako da je neto marža profita, koja je za 2023. iznosila 9,4 posto, 2024. pala za 3,2 postotna boda, na 6,2 posto. Iako su prihodi rasli, porast rashoda prošle godine utjecao je na smanjenje neto marže profita.

 

Cijelu priču o Polleu Adria čitajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera. 

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju