Projekt izgradnje drugog kolosijeka te modernizacije i obnove željezničke pruge na dionici Škrljevo- Rijeka - Jurdani duljine 27,5 kilometara, za što je osigurano 10 milijuna eura, predstavljen je u četvrtak u Rijeci.
Na javnom predstavljanju koje je organizirala HŽ Infrastruktura, građanima su predstavljena moguća rješenja i projekt izrade tehničke dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizacije i obnove željezničke pruge Škrljevo - Rijeka - Jurdani, rekonstrukciju željezničkog stajališta Permani, kolodvora Šapjane te modernizaciju signalno-sigurnosnih uređaja od kolodvora Jurdani do Šapjana.
Projekt bi trebao omogućiti uključivanje željeznice u javni gradski prijevoz, smanjiti onečišćenje, biti ekonomski isplativ te doprinijeti razvoju riječke luke i teretnog prijevoza. Radovi bi trajali oko tri i pol godine, a cijeli objekt mogao bi biti u funkciji 2025. godine.
>>>U novom broju Lidera – Poslodavci počeli uvoziti radnike iz Mađarske
Za izradu dokumentacije EU je iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) bespovratno dodijelio 8,5 milijuna eura ili 85 posto, a ostatak će sufinancirati Republika Hrvatska.
Nositelj projekta je HŽ Infrastruktura, a za izradu projektne dokumentacije potpisan je ugovor vrijedan 33,7 milijuna kuna, sa zajednicom ponuditelja koju čine Institut IGH i Granova. Na temelju izrađenih dokumenata aplicirat će se za sufinanciranje izgradnje iz europskih fondova.
Po riječima Stjepana Kralja iz Instituta IGH, razmatra se rekonstrukcija postojeće pruge i dogradnja drugog kolosjeka, a izradilo bi se i 12 novih stajališta i rekonstruiralo njih sedam, kao i šest kolodvora.
>>>Ličke prometnice iduće godine čeka 60 milijuna kuna ‘velika’ obnova
Snježana Krznarić iz HŽ Infrastrukture, kazala je da slijedi izrada studije utjecaja na okoliš te, sljedeće godine, javna raspravo studiji, zatim određivanje granica zahvata, kad će biti poznate sve lokacije proširenja pruge, a potom ishodovanje lokacijske dozvole.
Nazočni građani predlagali su izgradnju bukobrana, iskazivali zabrinutost za stabilnost starijih zgrada uz koje će se obavljati radovi te tražili detaljnije podatke o rušenju nekih stambenih zgrada na trasi, kao i o sudbini zaštićenih objekata te o osiguranju novih pružnih prijelaza.
Jedni se slažu s projektom, dok drugi smatraju da drugi kolosijek nije potreban, kao ni proširenje pruge u središtu grada. Iz gradske uprave su istaknuli da Grad Rijeka potpuno podupire projekt te da se on priprema u skladu sa svim europskim smjernicama.