Sve više i više ljudi želi pokrenuti vlastiti posao, iako sam proces pokretanja poslovanja nije toliko kompliciran, problem je pronaći branšu koja će donijeti veliku zaradu, piše Mashable.
Donosimo vam 10 jednostavnih, a potencijalno profitabilnih ideja za poslovanje.
1. Savjetovanje
Svatko ima određena znanja i iskustva u nekom području, od vođenja poslovanja, preko korištenja novih tehnologija pa sve do pravnih savjeta. Zašto ta znanja ne pretočiti u zaradu pokretanjem consulting agencije?
2. Popravak bicikla / prodaja / skladištenje
Tijekom 2015. biciklistička industrija ostvarila je zaradu veću od 6 milijardi dolara. Ako već vlada trend kupovine bicikala, povećat će se potražnja za popravcima istih. Iako je ovo više sezonski posao, jer manji broj ljudi tijekom cijele godine koristi bicikl, nije loša ideja, za one koji raspolažu većim prostorom, da otvore skladište u kojima ljudi mogu pohraniti svoje bicikle tijekom vremena kada ga ne koriste.
3. Izrada robota za razgovor (chattbot)
Prije 10 godina svaka tvrtka je trebala svoju web stranicu, a danas svaka tvrtka treba aplikaciju pomoću koje će moći komunicirati s umjetnom inteligencijom i chat robotima. Iako možda izrada takvog robota zvuči komplicirano, postoji niz alata poput Chattypeople koji omogućuju jednostavnu izradu bez ikakvog prethodnog znanja o kodiranju.
>>>Ovih pet stvari nikada se zbog posla ne treba odreći
4. Dostava vrata do vrata
Sve više i više tvrtki omogućava korisnicima da kupuju njihove proizvode online, međutim nemaju sve te tvrtke organiziranu dostavu. U tome leži prilika za posao jer će sve većom digitalizacijom potražnja za tvrtkama koje pružaju uslugu dostave postati sve veća.
5. Obrazovni programi
Prodaja znanja i informacija je odlična poslovna ideja. Ne samo da će osoba koja se na to odluči profitirati zahvaljujući vještini koju posjeduje, već takvo poslovanje iziskuje jako niske troškove. Potrebno je samo kupiti web stranicu i početi stvarati sadržaj, te uložiti u oglase. Samo je važno pronaći odgovarajuću nišu.
6. Usluga vodiča
Oni koji žive u turističkim mjestima, te dobro poznaju svoj kraj od toga mogu profitirati pružanjem usluge vodiča. Kao i kod prethodnog prijedloga, potreban ulog je minimalan, dovoljno je napraviti web stranicu i pokoji letak. Također, postoje i stranice poput Vayable.com koje, za određeni postotak, spajaju turiste s vodičima.
>>>Pametni radni stolovi neće vam dopustiti da sjedite
7. Popravci i restauracija
Oni koji imaju vještine i opremu mogu jednostavno zarađivati radeći razne popravke i rekonstrukcije. Ovakav posao ne zahtijeva velika ulaganja, jer pojedinci koji se na to odluče najčešće već posjeduju alat, a potrebno je samo malo oglašavanja.
8. Pomoć starijim osobama
Svjetsko stanovništvo stari, a taj trend prisutan je i u Hrvatskoj, stoga nije na odmet razmisliti o pružanju usluga koje se tiču starijeg stanovništva. Takve usluge uključuju druženje, obavljanje raznih zadataka i kućanskih poslova, te savjetovanje članova obitelji.
9. Usluge online marketinga
Nedostatak iskustva u marketinškom poslu jednostavno se može nadoknaditi relativno jeftinim online tečajevima. Međutim, područje marketinga obiluje jakom konkurencijom, pa oni koji se žele istaknuti moraju se usredotočiti na određena područja kao što su AdWords.
10. Blog
Blogeri i vlogeri su postali glavni influenceri današnjice, a najbolje je što za takav posao je potreban ulog od nekoliko dolara u početku. Potrebno je strpljenje i osnovno znanje vezano uz SEO kako bi mogli stvoriti kvalitetan sadržaj. Ipak, ovaj posao nije za svakoga pa onaj tko želi zarađivati od YouTube kanala mora biti karizmatičan i imati određeno znanje za dijeliti s publikom.
Postoji još niz ideja koje ne zahtijevaju prevelika početna ulaganja, a mogu donijeti dobru zaradu. Ipak, svatko bi se prije no što pokrene posao trebao zapitati sljedećih par pitanja:
1. Želite li izgraditi poslovno carstvo ili malu tvrtku? 2. Koje su vaše strasti i ekspertize? 3. Imate li dovoljno kapitala da bi pokrenuli posao? 4. Tko će biti u vašem timu? 5. Imate li dobar poslovni plan?
Odgovori na ova pitanja neće determinirati ničiju sudbinu, već odrediti smjer kretanja poslovanja i odgovoriti na pitanje treba li neka osoba uopće pokrenuti posao.