U tijeku je šesta po redu, ujedno najveća investicijska konferencija u Jugoistočnoj Europi - Adria Hotel Forum, koja je u srijedu okupila oko 350 najznačajnijih imena hotelske i developerske industrije, investicijske fondove te regionalne stručnjake u turizmu. Damian Harrington iz Colliers Internationala predstavio je sudionicima glavne ključne makroekonomske trendove na globalnoj razini te naglasio da je prošlu godinu obilježila velika geo-politička nestabilnost, da trenutno svjedočimo tržišnoj i financijskoj volatilnosti, ali da gospodarski pokazatelji dalje bilježe rast.
Na panelu Pogled na mediteransko i europsko okruženje idućih pet godina sudjelovali su Marc Finney (Colliers International), Christian Giraud (Accor Hotels) te Kenneth Hatton (Belmond). Finney je istaknuo da trenutno europski hoteli posluju dobro, da se i iduće godine može očekivati rast, međutim da je pitanje hoće li se ista dinamika nastaviti za tri do pet godina. Finney je najavio povratak destinacija koje su proteklih godina bile u poteškoćama: Tunisa, Turske i Egipta na globalnu kartu konkurentnosti.
>>>Liburnia Hoteli ostvarili 9 posto više noćenja i dobit od 16,4 milijuna kuna
Christian Giraud istaknuo je da trenutno na svjetskom tržištu ima toliko novca da svi žele sudjelovati investicijama i rastu, da je Europa godinu u prednosti nad SAD-om, ali složio se da će u jednom trenutku doći do usporavanja. Istaknuo je i veliki interes investitora za ulaganjima u regiju JI Europe, pogotovo u luksuznom i lifesyle segmentu. Giraud potencijal vidi i u gradnji resorta s međunarodno priznatim brendovima, pogotovo na Mediteranu. Kenneth Hatton također je spomenuo snažan rast tržišta JI Europe, međutim naglasio je kako dosta destinacija još uvijek nema jasno definirane proizvode i ponudu, pri tom kao primjer uzevši Hrvatsku. Investitori problem visoke cijene gradnje smatraju puno većim od prijetnje nove financijske krize.
Thomas Emanuel (STR), predstavio je hotelske performanse hotelskog sektora u Europi u 2017. te predviđanja za sektor u ovoj godini. Zauzetost europskih hotela porasla je za 10 posto u posljednjih deset godina i sve destinacije bilježe porast prihoda po sobi (lani je u Hrvatskoj rastao za 14 posto). Ove godine globalni rast prihoda po sobi trebao bi iznositi pet posto.
>>>Hrvatska turistička zajednica osigurala 6,5 milijuna kuna potpore za događanja
Na panelu Ključni pokretači promjena sudjelovali su Marybelle Arnett (Hilton), Otmar Michaeler (Falkensteiner&Michaeler Gorup), Ivana Budin Arhanić (Valamar Riviera), Živorad Vasić (Intercontinental hotel group), Gordana Martinović (Zagrebačka banka), a panel je moderirao Takuya Ayoama (Hyatt International). Arnett je ispričala kako je Hilton, koji u Hrvatskoj ima dva brendirana hotela, ove godine otvara još tri u regiji – Tirani, Skopju i Beogradu. Trenutni fokus Hiltona koji u Europi ima 375 brendiranih hotela i njih još 100 na čekanju, upravo su središnja i istočna Europa.
Otmar Michaeler, koji je već dugo godina na hrvatskom tržištu kaže da se unazad 20 godina pojavilo u Hrvatskoj puno brendova raznih modela poslovanja te da je trenutno svatko tko prodaje krevete konkurencija. Istaknuo je da je Falkensteiner prije bio zainteresiran za leisure model, dok su sada fokusirani na gradske hotele i na razvoj luksuznog segmenta.
>>>Istraživanje: Američki turisti široke ruke, trošili 160 eura dnevno
Živorad Vasić naglasio je da Intercontinental priprema neke projekte u Zagrebu, Ljubljani i Beogradu te naglasio da ima osjećaj da banke još uvijek ne razumiju u potpunosti prirodu hotelskog biznisa i način na koji on generira prihode. Ivana Budin Arhanić je ispred najveće hotelske grupacije u Hrvatskoj govorila o tome kako se veliki investitori redovno susreću s problemima u destinacijama poput neriješenih vlasničkih pitanja i nesigurnosti fiskalne politike, međutim da se Valamar Riviera s time naučila nositi.
– Činjenica je da su lokalni igrači u Hrvatskoj uspješniji u konsolidaciji i brže i bolje rastu kroz akvizicije od međunarodnih investitora, rekla je Budin.
Na posljednjem panelu prvog dijela Adria Hotel Foruma sudjelovali su predstavnici ministarstava turizma koji su govorili o tome gdje vide budućnost hotela u svojim destinacijama.
>>> Korotaj: Oni koji će u turizmu biti nezadovoljni ove godine nek’ promijene biznis
Konrad Mizzi, ministar turizma Malte ispričao je kako je Malta u zadnjih par godina doživjela transformaciju iz resort u city break destinaciju (15 tisuća novih hotelskih kreveta je trenutno u izgradnji), a najveći porast turista ima u siječnju i ožujku. Mizzi veliki značaj pridodaje kreiranju dodatnih sadržaja i velikih atrakcija koje privlače razne tipove turista.
George Tziallas, ministar turizma Grčke rekao je da njegova zemlja napokon izlazi iz krize te da Grčka ima novu strategiju turizma koja se temelji na produljenju sezone, novim sadržajima i otvaranju novih destinacija na obali i otocima u Jonskom moru. – Grčka ima svega šest posto brendiranih hotela i to visoke kategorije, što znači da još uvijek postoji veliki potencijal. Dolaze nam manji boutique brendovi i trenutno imamo 300 aplikacija za gradnju novih i obnovu postojećih hotela – zaključio je Tziallas.