Europska komisija (EK) u petak je bezuvjetno odobrila talijanskom operateru autocesta Atlantiji planiranu akviziciju španjolskog koncesionara Abertisa kojom bi nastala najveća kompanija u svijetu u tom segmentu poslovanja.
Novonastala kompanija temeljem povezivanja dviju vodećih europskih tvrtki u segmentu upravljanja autocestama i naplate cestarina bit će vodeći u svijetu operater za naplatu cestarina koji neće narušiti slobodnu tržišnu utakmicu ni na jednom od relevantnih tržišta, priopćeno je u petak iz EK.
>>>Akvizicija Monsanta: Bayer prodaje BASF-u dijelove svog poslovanja za 5,9 milijardi eura
"Atlantia i Abertis zajedno će stvoriti najvećeg operatera naplate na autocestama ne samo u Europi, već i u cijelome svijetu. Možemo odobriti transakciju budući da je naša analiza u sklopu kontrole spajanja i udruživanja u EU pokazala da će na europskim tržištima koncesija za naplatu cestarina i dalje vladati nesmetana tržišna konkurencija", pojasnila je povjerenica EK za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Vrijednost transakcije iznosi približno 17 milijardi eura, navodi Reuters.
U očekivanju konkurencije
Atlantia je po pisanju Reutersa formalnu ponudu podastrla već u utorak, dan nakon odobrenja španjolskog regulatora, i na snazi je do 24. listopada. Dobro upućeni izvori Reutersu su kazali da bi talijanski operater mogao poboljšati ponudu ako se pojavi konkurentska ponuda, ovisno o njezinoj cijeni i strukturi.
Atlantia nudi 16,5 eura u novcu ili 0,697 svojih dionica za svaku Abertisovu. Uprava španjolske tvrtka o ponudi se mora očitovati u roku od 10 dana od njezina podastiranja.
Ponuda ovisi o tome hoće li ju prihvatiti Abertisovi dioničari koji drže između 10 i 23 posto dionica. Premda je Atlantia ocjenjuje prijateljskom, dioničari Abertisa još se nisu očitovali, primjećuje Reuters.
Prema španjolskim pravilima, svi drugi ponuđači imaju rok do idućeg četvrtka da iznesu ponude za Abertis.
Iz neimenovanih izvora Reuters je u četvrtak doznao da španjolska građevinska tvrtka ACS priprema konkurentsku ponudu čija vrijednost nije poznata. Također se radi o ponudi u novcu i dionicama, i to približno pola u novcu a ostatak u novoizdanim dionicama njemačke građevinske grupe Hochtief, koja je inače u većinskom vlasništvu ACS-a.
>>>Komisija tužila Irsku Sudu EU, očekuje povrat 13 milijardi eura nezakonitih potpora Appleu
Atlantia ima sjedište u Italiji i uglavnom je prisutna u segmentima koncesija za naplatu cestarina i sektorima upravljanja infrastrukturom u zračnim lukama. Što se tiče upravljanja naplatom cestarina na autocestama u EU, Atlantia je prisutna u Italiji a u maloj mjeri i u Poljskoj, napominje se u priopćenju EK.
Abertis sa sjedištem u Španjolskoj krovna je tvrtka skupine operatera u segmentu naplate cestarina na autocestama i infrastrukture u sektoru telekomunikacija. Na području upravljanja naplate cestarina na autocestama u EU, Abertis je uglavnom aktivan u Španjolskoj, Francuskoj a tek manjim dijelom i u Italiji, priopćeno je nadalje iz Bruxellesa.