Prošli je tjedan vrata otvorio Salon automobila u Parizu. Jedan od noviteta je i obnovljeni Audi Q5. Model je prvi put predstavljen 2009. i kada su u pitanju premium automobili, logično je da nakon ciklusa od sedam godina na red dolazi nasljednik. Audi je poznat po tome da ne riskira kad je dizajn u pitanju, a Q5 nije nikakva iznimka. Novi Q5 tako snažno podsjeća na prethodnika i možda na prvu i ne prepoznajete da je riječ o potpunom novitetu.
Narastao i stanjio se
Unutarnji prostor također slijedi smjernice koje su zacrtali modeli A6 i A4, a svakako je najatraktivniji dio virtualna instrumentna ploča. U načelu kupcima se to očito dopada i nema razloga za promjenu. Novi je model nešto malo narastao (tri cm), stanjio se za centimetar, a istovremeno je viši također za centimetar. U prtljažnik se može smjestiti 550 litara prtljage, 10 više nego u prethodnika. Novi Q5 bio je na dijetnom programu i tako sada vaga pokazuje 90 kilograma manje od prethodnika. Inženjeri su radili na aerodinamici i sada je koeficijent otpora zraka (cx) svega 0,30, a prethodnik je imao cx 0,33. Na taj se način smanjuje potrošnja, ali i poboljšavaju performanse.
Karta na dizelaše
Što se motora tiče, Audi je praktično sve karte bacio na dizelske motore. Ta odluka nije slučajna i plod je dosadašnjih prodajnih rezultata, gdje dizelski kupci imaju apsolutnu prevagu. U ponudi su čak četiri motora, najslabiji razvija 150 konja, zatim ide verzija od 163 konja, 190 konja te kao šlag na tortu model sa sportskih 286 konja. Ako netko baš inzistira na benzinskom motoru, tu je jedna, ali vrijedna verzija koja razvija 252 konja. Kod slabijih izvedbi kupac može birati između manualnog mjenjača sa šest brzina i automatskog S Tronica također sa šest brzina te Tiptronica s čak osam brzina. Slično je s pogonom, koji kod slabijih verzija može biti na prednje kotače ili na sva četiri, a kod jačih je samo 4 x 4 pogon. Verzija Quattro Ultra nudi mogućnost isključivanja stražnjeg pogona kada vam nije neophodan u vožnji kako bi se smanjila potrošnja goriva. Audi Q5 najprodavaniji je model u svom segmentu, a nova verzija trebala bi učvrstiti tu poziciju.