Nova studija koju su zajednički izradili The Boston Consulting Group i MIT Sloan Management Review razbija neke od ključnih mitova koji se grade oko primjene umjetne inteligencije. Primjerice, dok su uštede u poslovanju često najbolji argument za dobivanje podrške za daljnja ulaganja u neku tehnologiju, studija otkriva kako gotovo sve, osim najpasivnijih tvrtki očekuju kako će im se ulaganja u umjetnu inteligenciju isplatiti prije svega kroz rast prihoda.
Studija nazvana “Umjetna inteligencija u biznisu postaje stvarnost“ temeljena je na nalazima druge globalne ankete više od tri tisuće direktora, menadžera i analitičara u kompanijama diljem svijeta, provedene u proljeće ove godine. Anketa je obuhvatila kompanije različite veličine u 29 industrija i čak 126 zemalja svijeta, uz dodatak 35 intervjua uživo s biznis liderima.
>>>Pentagon ulaže 2 milijade dolara u AI
Studija je kompanije podijelila u četiri grupe: 1. Pionirska poduzeća koja imaju dubinsko razumijevanje alata i koncepata umjetne inteligencije i već su je u znatnoj mjeri počela primjenjivati; 2. Istraživači koji razumiju umjetnu inteligenciju ali su je tek ograničeno prihvatili; 3. Eksperimentatori koji su usvojili umjetnu inteligenciju ali je tek ograničeno razumiju i 4. Pasivne kompanije koje umjetnu inteligenciju slabo razumiju i još manje su je usvojile.
U nastavku, navodimo neke od mitova koje je studija srušila:
- Mit br. 1: Najviše se nade polaže u sposobnost umjetne inteligencije da svakodnevne radne zadatke automatizira i stvori dosad neviđene uštede u poslovanju
Činjenica: Čak 72 posto pionira primjene umjetne inteligencije očekuje da će im ona donijeti rast prihoda u sljedećih pet godina, dok tek 28 posto pionira primjene očekuje prvenstveno uštede na troškovima poslovanja.
>>>AI Summit Huawei: 84 posto startupa bavit će se projektima AI tehnologije
- Mit br. 2: Koristi umjetne inteligencije su konstantno izvan dohvata.
Činjenica: Umjetna inteligencija već sada stvarnim kompanijama donosi stvarnu vrijednost, ne samo u laboratorijskim pokusima tehnoloških kompanija.
- Mit br. 3: Široko dostupni i sofisticirani alati umjetne inteligencije izjednačit će šanse konkurenata
Činjenica: Čak 88 posto pionira primjene umjetne inteligencije ove je godine u nju uložilo više nego godinu ranije, u usporedbi s 62 posto svih ostalih grupa. Pioniri primjene odmiču sve dalje u odnosu na ostale.
- Mit br. 4: Kompanije koje uspiju zahvaljujući umjetnoj inteligenciji to mogu zahvaliti malim eksperimentima, što drugima omogućava da i sami iskoriste njezine prednosti.
>>>Botovi uče varati, nadmudruju čak i svoje kreatore
Činjenica: Kompanije koje su vodeće u primjeni umjetne inteligencije stvaraju strategije za skaliranje na industrije ekonomije velikih razmjera. Čak 85 posto pionira slaže se da im hitno trebaju takve strategije, a 90 posto ih kaže da strategije već imaju.
- Mit broj 5: Stariji menadžeri umjetnu inteligenciju vide kao alat koji će im omogućiti da smanje broj zaposlenika.
Činjenica: Ukupno 47 posto ispitanika kaže da očekuju smanjenje broja radnih mjesta zbog umjetne inteligencije, ali tek 38 posto glavnih izvršnih direktora ima takva očekivanja.
- Kompanije koje vide potencijal i prilike u primjeni umjetne inteligencije sve su bolje posvećene ulaganju u istu, kaže David Kiron, izvršni urednik MIT Sloan Management Reviewa i suautor studije i dodaje: Oni se drže dobro osmišljenih strategija i povećavaju svoje timove kako bi konsolidirali vodeće pozicije u odnosu na konkurente.
Suautor studije, stariji partner i lider za temu umjetne inteligencije u BCG Philipp Gerbert objašnjava: Pioniri prelaze s pojedinačnih upotreba umjetne inteligencije u poslovanju na skaliranje na cjelokupne proizvodne i poslovne procese. Kako bi uspjeli iskoristiti umjetnu inteligenciju, transformiraju svoje poslovanje.
Studiju možete preuzeti na poveznici: https://sloanreview.mit.edu/big-ideas/artificial-intelligence-business-strategy/
Pratite nas na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]