MasterCard, u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta, proveo je u listopadu 2013. godine MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača u Hrvatskoj s naglaskom na upotrebu kartica.
Rezultati ovog istraživanja pokazuju da, kao i u prethodnom proljetnom valu, 94% ispitanika koristi kartice, većina posjeduje do 3 kartice, i to uglavnom standardne no, povećao se broj korisnika premium (Gold, Platinum) kartica (s 8 na 12%). Trend u korištenju debitnih (88%), charge (39%) i kreditnih kartica (27%) stabilan je u odnosu na travanj 2013. Kartice se redovito koriste na bankomatima, POS terminalima te također za kupovinu preko interneta.
Zanimljiva je i činjenica da, kada putuju, 93% korisnika kartica nosi svoje kartice sa sobom, međutim, udio plaćanja karticama tijekom putovanja nizak je: 34%.
Kada je riječ o putovanjima i planiranju putovanja do kraja ove godine te za vrijeme zimskih odmora i blagdanskog perioda, 35% građana planira put u inozemstvo do kraja tekuće godine dok ih 32% planira zimski odmor što je za 4% više nego u istom periodu prošle godine.
Nadalje, čak 68% ispitanika putovalo je van zemlje u posljednje dvije godine. Adventska putovanja i dalje su najprivlačnija, uz skijanje ili proslavu Nove godine u inozemstvu. Kada idu u strane zemlje, građani uglavnom nose stranu valutu sa sobom, a kartice koriste najčešće za kupovinu odjeće, cipela i poklona te na benzinskim postajama.
U usporedbi s 2012. godinom, kartice se češće koriste u svim prilikama kao što su i kupovina hrane i pića u supermarketima, plaćanje smještaja, izlasci u restorane ili klubove, cestarine i dr. Kada su na odmoru u inozemstvu, ispitanici koriste kartice za otprilike 40% plaćanja. Što se tiče rezerviranja smještaja, internet je i dalje preferirani kanal dok je gotovina preferirani način plaćanja, iza čega slijedi internet bankarstvo.