Svijet
StoryEditor

Hrvatska reprezentacija u osmini finala izgubit će od novog svjetskog prvaka Španjolske

12. Lipanj 2014.
Piše:
lider.media

Uoči otvaranja Svjetskog nogometnog prvenstva, analitičari tvrtke Bisnode Hrvatska izradili su specifičnu analizu nogometnih reprezentacija koje nastupaju na ovogodišnjem prvenstvu te razradili mogući scenarij odigravanja prvenstva.

Bisnode rang lista svjetskog prvenstva bazirana je na kombinaciji izračuna faktora kao što su jačina reprezentacija prema jačini nacionalnih liga u kojima igraju reprezentativci, FIFA rang lista vrijednosti reprezentativaca prema Tranfermarktu, duljina putovanja nacionalnih momčadi u prvom krugu natjecanja te brojni drugi analitički parametri.

Prema Bisnode prognozi, naslov svjetskog prvaka u Brazilu će slaviti Španjolci, pobjedom nad domaćinima, dok će u borbi za treće mjesto Argentince savladati njemačka reprezentacija. Hrvatska će, prema predviđanjima, u osmini finala izgubiti od Španjolske.

U prilog takvoj prognozi govore brojni statistički podaci. Španjolska je najvrjednija momčad prvenstva s procijenjenom vrijednošću od 751 milijun eura, slijedi Njemačka s 616 milijuna, a na trećem je mjestu Brazil, čija momčad vrijedi 467,5 milijuna eura. Indikativan je i podatak da prosječna vrijednost jednog reprezentativca Španjolske iznosi više nego cijela nacionalna momčad Hondurasa, 21,25 milijuna eura. U odnosu na broj stanovnika, najvrjednije reprezentacije su Urugvaj, Hrvatska i BiH.

Osim toga, analiza pokazuje i neka zanimljive rezultate poput broja kilometara koje će nacionalne momčadi prevaliti tijekom prvog kola svjetskog prvenstva. Ukupno će proputovati 89.953 kilometara, pri čemu će najviše proputovati SAD, a najmanje Belgija. Na drugom mjestu po duljini putovanja je Hrvatska s 5532 proputovana kilometra, što je udaljenost ekvivalentna 26 putovanja između Zagreba i Osijeka. Svaka će reprezentacija između gradova domaćina za vrijeme grupne faze natjecanja proputovati prosječno 2.811 kilometara.

Prognoza po skupinama 

Ako prognoze podijelimo po skupinama, u skupini A, u kojoj je Hrvatska, favorit je Brazil, dok su Hrvatska i Meksiko najizgledniji kandidati za drugo mjesto u skupini. Bisnode analiza, međutim, prednost daje Hrvatskoj. Sve reprezentacije B skupine (Španjolska, Nizozemska, Čile i Australija) nalaze se u gornjoj polovici BDP-a po glavi stanovnika, vodeća je zasigurno Španjolska, a slijedi Nizozemska.

C skupinu čine Kolumbija, Grčka, Obala Bjelokosti i Japan. Najvrjednija momčad je Kolumbijska, a Japan je najbogatija i najmnogoljudnija nacija. Obala Bjelokosti, za koju se predviđa drugo mjesto u skupini najsiromašnija je država koja bi, prema ovoj procjeni, trebala proći u drugi krug, dokazujući tako da bogatstvo i mnogoljudnost nisu presudni elementi kad je nogomet u pitanju.

Kad je riječ o skupini D (Urugvaj, Kostarika, Engleska, Italija), Kostarika je ‘outsider‘ na kojem svi računaju sakupiti sigurne bodove. Bisnode analiza prednost daje europskim reprezentacijama, pogotovo zato što je Suarez, glavna zvijezda Urugvaja, ozlijeđen. Skupina E skupina je nesrazmjera bogatih i siromašnih, pri čemu svi prednost daju Švicarskoj i Francuskoj, nauštrb Ekvadora i Hondurasa. U skupini F (Argentina, BiH, Iran, Nigerija), Argentina je nedvojben favorit, a drugo se mjesto predviđa za BiH, iako Nigerija ima neke šanse pomrsiti računice. Skupina G (Njemačka, Portugal, Gana, SAD) također je skupina u kojoj je posve očit sraz bogatih i siromašnih. Unatoč činjenici da SAD vodi kad je riječ o BDP-u per capita i broju stanovnika, predviđanja kažu da Njemačka i Portugal nastavljaju prvenstvo.

U posljednjoj, skupini H, Belgija je favorit, a drugo će mjesto, prema predviđanjima, zauzeti Rusija, budući da su preostale dvije momčadi te skupine, Alžir i Južna Koreja, proglašene najslabijim momčadima ovogodišnjeg prvenstva.

Analiza govori i o tome da, kad je riječ o sportskoj opremi, dominiraju tri najveća svjetska proizvođača – Nike, Puma i Adidas – koji opremaju 84 posto prvenstva, odnosno 27 nacionalnih momčadi. Predviđanja kažu da će se finalu susresti Adidas i Nike, a veće šanse za pobjedu su na strani Adidasa.

07. listopad 2022 07:51