
Osiguravatelji motornih vozila upozavaju proizvođače da u oglasima ne bi trebali koristiti izraz "autonomna" vozila jer može navesti vozače na pogrešne zaključke, prenose britanski mediji.
>>>Njemačka prva nacija s etičkim kodeksom za autonomna vozila
Opis pojedinih sofisticiranih vozila može navesti vozače na zaključak da su njihova vozila potpuno automatizirana iako nije tako, pojašnjava u izvješću Udruženje britanskih osiguravatelja (ABI).
Na cestama u Velikoj Britaniji nema potpuno automatiziranih vozila, upozoravaju iz udruženja.
Proizvođači poput Tesle, BMW-a i Nissana nude pak karakteristike koje mogu djelomice automatizirati proces vožnje, uključujući sustave za održavanje pravca vožnje unutar trake, kontrolu brzine vozila i sigurnu udaljenost od vozila ispred njega.
>>>Nastavlja se ‘utrka’ robotskih dostavnih vozila
U Thatcham Researchu koje osiguravatelji angažiraju za testiranje vozila, upozoravaju da proizvođači moraju puno jasnije definirati razliku između sustava asistiranja pri vožnji i autonomnih vozila.
Izrazi koji navode na pogrešne zaključke, poput "autopilota" i "propilota", stvaraju kod vozača dojam da njihovi automobili u svim prilikama imaju mogućnost automatskog upravljanja.
"Problem je što proizvođači pokušavaju uvesti tehnologiju a potrošači za nju nisu spremni jer nisu sigurni je li automobil automatiziran ili ‘moram stalno paziti‘", tumači Matthew Avery iz Thatcham Researcha.
>>>Uberov incident povećao strepnje uoči odluke o odobrenju autonomnih vozila
"Želimo da stvari budu posve jasne - ili vozite uz asistenciju ili ne i vožnja je potpuno automatizirana", dodaje.
Kako bi demonstrirali opasnosti djelomične automatizacije, u Thatchamu su izveli Teslu na probnu pistu u Upper Heyfordu.
Uključivši sustav autopilota, model S vozio je unutar trake, usporio i stao kada je automobil koji je pratio stao zbog zastoja u prometu.
>>>GM: Taksisti su prvi na udaru autonomnih automobila
U drugom je testu automobil pred njim u posljednjem trenu prešao u drugu traku i Tesla nije uspio na vrijeme zakočiti i udario je u vozilo koje je pred njim stajalo.
"To je primjer što se dogodi kad se vozač previše osloni na sustav", zaključuje Avery a prenosi BBC.
Osiguravatelje i zabrinjavaju planovi proizvođača da na tržište plasiraju automobile s trećim stupnjem automatizacije koji će vozačima omogućiti da dulje vrijeme ne drže ruke na volanu.
>>>Kineski Byton prikupio 500 milijuna dolara kako bi konkurirali Tesli
Žele da proizvođači odustanu od tog koraka i da pričekaju dok ne budu spremni izravno prijeći u četvrtu fazu potpune automatizacije, navodi BBC.