U subotu je u Brodograđevnoj industriji Split porinuta Novogradnja 483, imena ‘Flying Clipper‘ najveći brod s križnim jedrima na svijetu koji se gradi za kompaniju Star Clippers Ltd. iz Monaka. Na porinuću su prisustvovali brojni predstavnici naručitelja, partneri u gradnji i financiranju, prijatelji, a Ann Krafft, supruga vlasnika kompanije Mikaela Kraffta presjekla je konop sa šampanjcem i simbolično "porinula" brod u more.
- Ovo je ostvarenje mog dječačkog sna kada sam jedrio Baltičkim morem. Nije lako izgraditi takav brod, vrlo je uzbudljivo vidjeti da se u današnjem vremenu rade jedrenjaci kakvi nisu bili mogući
prije stotinu godina - kazao je Mikael Krafft, osnivač i vlasnik monaške kompanije koja u svojoj floti ima tri jedrenjaka.
Brod je dug 162 metra i širok 18,5 metara, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.).
>>>FOTO: Porinut prototip prvog obalnog ophodnog broda
- Zahvalan sam na prilici što smo mogli izgraditi ovako sofisticiran brod. U jedrenjaku je zaista mnogo opreme, ponosan sam na njegov dizajn, kvalitetu i brojnost novih sustava, te na rad naših vrijednih škverana. Ovime smo otvorili jednu novu nišu, to je put u naše buduće novogradnje kruzera - istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, dodavši kako se splitsko brodogradilište nalazi u predugovornim fazama s većim brojem svjetskih tvrtki.
"Izvoz je ogledalo nacionalne ekonomije"
Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) prepoznala je vrijednost ovog visokosofisticiranog projekta te poduprla Brodosplit na tom putu izdavši policu osiguranja te tim preuzela rizik povrata dijela kredita, dok je Brodosplit dokazao svoju kompetitivnost u izgradnji jednog ovako jedinstvenog broda, od projektiranja do gradnje i opremanja složenom opremom te luksuznim interijerom.
- Izuzetno mi je drago što je HBOR podržao ovaj vrijedan projekt i još jednom dokazao kako je potpora državne razvojne i izvozne banke neophodna u ostvarenju uspješnih izvoznih poslova. Izvoz je ogledalo nacionalne ekonomije i svima nam je u interesu ostvarivati što bolje rezultate na tom području.“ izjavila je Tamara Perko, predsjednica Uprave HBOR-a.
Luksuz sa štihom starih jedrenjaka
Na pet paluba ‘Flying Clipper‘ može primiti 450 osoba. Raspolaže s 224 kabine od kojih je 150 luksuznih kabina za 300 putnika i 74 kabine za 150 članova posade. Luksuzno uređen, sa štihom i atmosferom koja podsjeća na stare jedrenjake brod će imati prostor za biblioteku, velike salone s klavirom od čega će se jedan protezati na čak tri palube s ogradama.
>>>Revitalizacija pogona Brodosplita u Strmici
Na jedrenjaku će biti ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina imat će internet, telefon, televiziju, audio sustav i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven Wi-Fi signalom najviše kvalitete.
Na otvorenim palubama kompletno pokrivenim tikovinom su predviđena tri bara i prostrana kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu će biti izvedena prema najvišim zahtjevima struke da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.
Na brodu su predviđena i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom. Bazeni će biti opremljeni s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti zbog njegove dubine od 4.5 metra, a u najveći će stati 50 kubika vode.
>>>Brodosplit postao turistička atrakcija
Dodana vrijednost brodu su i jedra kojima će osim posade, moći upravljati i sami putnici, što je originalnost u floti brodova kompanije Star Clippers. Iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije, brod je prvenstveno namijenjen jedrenju pa preko 80% operacija se provodi u jedrenju.
- Brodosplit je izuzetno ponosan graditelj na današnji dan zato što je predmetna novogradnja bila jedna od pionira pozicioniranja Brodosplita u niši visokosofisticiranih putničkih brodova rađenih po mjeri kupca, istaknula je Teuta Duletić, direktorica prodaje Brodosplita.
Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega se gradi u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz vremenske uvjete i iskustvo posade, navodi priopćenju tvrtke.