Hrvatska čarterska flota odavno je nabujala iznad svih granica održivosti. Lani je porasla za novih sedam posto iako je broj gostiju bio manji nego godinu prije, a rezervacije za ovu godinu niže su za desetak posto. Cijene najma snižavaju se do granice rentabilnosti
Nekontrolirani rast broja plovila za najam zaoštrio je konkurentsku utakmicu i stvorio probleme čarterskim tvrtkama koje ne uspijevaju popuniti kapacitete, trgaju se za svakoga gosta i snižavaju cijene najma do granice rentabilnosti.
Paško Klisović, predsjednik HGK-ova Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter i direktor šibenske čarterske tvrtke NCP&mare, smatra da je velik porast flote svima u branši uvelike otežao poslovanje i snizio cijene po tjednu najma te navodi da se zbog povećanja svih troškova profitna marža u čarteru istopila.
– Čarterske tvrtke traže alternativne prihode u djelatnosti prodaje novih plovila koja 99 posto opet završe u čarterskoj ponudi i dodatno povećavaju ionako već preveliku konkurenciju. Optimalan broj plovila u čarteru odavno smo premašili. Samo prošle godine čarterska flota porasla je za gotovo sedam posto; vidljiv je pad realizacije po plovilu i ne samo u fizičkom prometu. Prema podacima koje dobivamo s terena, stanje rezervacija na razini branše u odnosu na lani varira između pada od desetak posto pa do podataka na razini prošlogodišnjih. Čarterske tvrtke koje su mnogo više novca uložile u promidžbu zasad ostvaruju rezultate na razini prošlogodišnjih – otkriva Klisović najsvježije pokazatelje i zaključuje da su financijski učinci još i lošiji zbog pada cijena usluga i znatna povećanja troškova.
Dok su se podaci o Hrvatskoj, nautičkoj velesili kojoj druga odredišta nisu ni do koljena i koja drži čak četrdeset posto svjetske čarterske flote, hvalisavo gurali u prvi plan, problemi u sektoru, koji nisu od jučer, uspješno su se gurali pod tepih.
Više o bauku dampinga koji krstari Jadranom pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.