Međunarodna investicijska tvrtka Cevian Capital kupila je više od pet posto dionica u švedskom Ericssonu, ustvrdivši da vidi značajan potencijal u teškoćama pogođenom proizvođaču opreme za mobilne telekomunikacije.
"Vidimo značajan potencijal u kompaniji. Pred nama je težak posao. Podupiremo glavnu okosnicu plana koji je čelnik Borje Ekholm predstavio za kompaniju, a to znači pojačani fokus na temeljno poslovanje", kazao je Reutersu izvršni partner u Cevianu Christer Gardell.
>>>Ericsson predstavio ‘fokusiranu’ strategiju: Pojačavaju ulaganja u ključni odjel mreža
Dionice Ericssona oslabile su gotovo 40 posto u protekle dvije godine, jer je švedska kompanija bila pogođena padom ulaganja u kompanijama u sektoru telekomunikacije i slabostima na tržištima u nastajanju, podsjeća Reuters.
Operativni gubitak od 12,3 milijarde švedskih kruna
Prvo tromjesečje 2017. godine tvrtka je zaključila s operativnim gubitkom od 12,3 milijarde švedskih kruna, odnosno 1,41 milijardom dolara. Nadalje, oštri su im konkurenti divovi te industrije - kineski Huawei i finska Nokia.
Borje Ekholm, švedski biznismen i veteran upravnog odbora, dužnost čelnog čovjeka u Ericssonu preuzeo je u listopadu prošle godine, nakon serije slabih poslovnih godina.
Ekholm želi fokusirati poslovanje na unosne bazične mreže i istodobno obnoviti profitabilnost u poslovnom segmentu informacijske tehnologije (IT) i takozvanog ‘oblaka‘. Razmatra i partnerstva ili prodaju u cjelini medijske poslovne jedinice ili tek nekih njezinih dijelova.
>>>FOTO: Počela je 4. industrijska revolucija
"Za uspjeh, međutim, nisu dovoljni samo planovi, već kako se oni primjenjuju, a provedba planova Ericssonu u posljednje vrijeme nije bila jača strana", ustvrdio je Gardell.
Cevian Capital, čiji su osnivači Šveđani Christer Gardell i Lars Forberg, kupio je 167.761.137 dionica Ericssona, navodi se u izvješću koje su podnijeli Američkoj komisiji za vrijednosne papira (SEC).
Ta investicijska tvrtka drži velike udjele u kompanijama poput švicarskog konglomerata ABB-a, švedskog proizvođača kamiona Volva i njemačke industrijske grupe ThyssenKrupp.