
Čitamo li uvjete korištenja web stranica? Na papiru da, u praksi ne

Ugovorna obveza postoji, ali svijest o njoj uglavnom ne. Zato ih apsolutno nitko ni ne čita, osim kada se radi o B2B uvjetima korištenjima
Kada popularna platforma za razmjenu velikih datoteka, poput WeTransfera, promijeni uvjete korištenja, reakcija većine korisnika svodi se na jedno; kliknuti na kućicu 'pristajem' i nastaviti dalje. Jer tko uopće čita sitna slova kod prihvaćanja uvjeta korištenja?
Ipak, netko je pročitao nove uvjete korištenja WeTransfera koji sugeriraju da korisnici kada kliknu na 'prihvaćam' ustupaju platformi 'doživotnu, svjetsku neekskluzivnu, besplatnu i prenosivu s pravom dodjele podlicence' licencu za korištenje sadržaja, njezinu distribuciju te treniranje raznih AI modela. Sve to izazvalo je negativne reakcije korisnika koji ne žele da njihov sadržaj bude na milost i nemilost jedne kompanije.
Nakon što je dobio negativne reakcije, WeTransfer je 17. srpnja objavio izjavu kako bi pojasnio što novi uvjeti zapravo znače. U izjavi se objašnjava da WeTransfer 'ne koristi strojno učenje ili bilo koji oblik umjetne inteligencije za obradu sadržaja podijeljenog putem WeTransfera' i pojašnjava se da 'takva značajka nije izgrađena niti korištena u praksi, ali se razmatrala za budućnost'.