Njemački proizvođač automobilske opreme Continental razmatra mogućnost ulaganja u proizvodnju baterija kako bi konkurirao azijskim i američkih proizvođačima, kazao je u intervjuu za specijalizirani tjednik izvršni direktor kompanije Elmar Degenhart.
"Ideja o proizvodnji inovativnih baterija sasvim nam je prihvatljiva," kazao je Degenhart u razgovoru za tjednik Automobilwoche, objavljenom u subotu.
"Isto vrijedi i za proizvodnju baterijskih ćelija", dodao je.
>>> Ella postala mama, upoznajte Balie Dee Dvornik-Pearce
Napominje pritom kako Continental ne bi ulagao u litij-ionske baterije koje su već u širokoj upotrebi već u novu generaciju baterija s krutim elektrolitima. Njihova bi proizvodnja mogla započeti 2024. ili 2025. godine, napominje.
"Potreban nam je veliki tehnološki pomak na području energetske gustoće i troškova", pojasnio je. "Takve baterije mogu obavljati funkciju i bez tekućeg elektrolita pa su puno manje zapaljive", pojasnio je.
Iako europski proizvođači automobila isporučuju električne automobile s ugrađenim baterijama, Europa nema značajnog proizvođača u tom tržišnom segmentu i većina elemenata baterija proizvodi se u Aziji.
Na tržištu dominiraju japanski Panasonic i NEC, korejski LG i Samsung, kineski BYD i CATL, te američki Tesla.
Direktor Continentala kaže kako priželjkuje formiranje konzorcija radi podjele troškova koje procjenjuje na tri milijarde eura. Dodaje i da bi tvornica financirana tim novcem mogla baterijama opskrbljivati oko 500 tisuća električnih automobila godišnje.
>>> EU poziva kompanije da se ‘bace’ na proizvodnju baterija za električna vozila
Europska unija ugostila je u listopadu izvršne direktore automobilskih, kemijskih i inženjerskih kompanija koji su raspravljali o razvoju proizvodnje baterija u regiji. Iz Bruxellesa su poručili da bi mogli financijski poduprijeti kreiranje konzorcija koji zamišlja čelnik Continentala.
On pak dodaje kako bi bilo logično izgraditi tri tvornice - jednu u Europi, jednu u Americi i jednu u Aziji.
Pritom Njemačka po njegovim riječima ne dolazi u obzir kao moguća lokacija u Europi zbog visoke cijene električne struje. Čelnik Continentala podsjeća da LG i Samsung grade manje tvornice baterija u Poljskoj i Mađarskoj gdje je struja 50 posto jeftinija.