Nakon današnjeg podužeg sastanka s predstavnicima luksemburško-belgijske kompanije Jan de Nul, ima nade da ćemo nagovoriti tog naručitelja broda-jaružala da ga dovršenog i preuzme, kazao je u Karlovcu ministar gospodarstva Darko Horvat.
Procedure su definirane, kazao je ministar Horvat, obveze su vrlo jasne, i krećemo u proces u nadi da ćemo do kraja godine uspjeti nagovoriti Jan de Nul Group da preuzme naručeni brod-jaružalo.
- Taj današnji sastanak, kojem je prethodio moj sastanak s premijerom Plenkovićem, trajao je dugo, nije završen, a s obzirom da se otvaraju mogućnosti spomenutog rješenja prodaje tog broda. Nadam se da ćemo do kraja godine na taj način u državni proračun vratiti barem jedan dio velikih sredstava plaćenih po protestiranim državnim jamstvima u vrijednosti od 4,5 milijardi kuna - kazao je u utorak u Županijskoj komori Karlovac ministar Darko Horvat, objašnjavajući važnošću tog sastanka za svoje jednosatno kašnjenje u Karlovac.
Na pitanje ima li još kakvih, za sad za javnost nepoznatih državnih jamstava kojima će se za grijehe uprava brodogradilišta opteretiti državni Proračun, ministar Horvat kazao je da u ovom trenutku postoji jedno neaktivirano jamstvo u iznosu od 122 milijuna kuna koje prijeti državnom proračunu. Ministar kaže da u ovom trenutku nema informaciju da bi se aktiviranje tog jamstva moglo dogoditi u sljedećih nekoliko dana. Riječ je, kazao je, o jamstvu za takozvani Santiago brod, koji je parkiran u ‘Uljaniku‘, te da u ovom trenutku nema nikakvog interesa da bi se gradnja toga broda završila.
Na pitanje ministru zna li on da se Danko Končar provlači kroz čitav sklop hrvatske brodogradnje i prateće industrije, kao što je i karlovački Adriadiesel u kojem Končarov sin Nenad igra glavnu ulogu, Horvat je kazao da nešto što je bilo normalno prije 10 ili 15 godina danas više nije. Za predstojeći stečaj ‘Adriadiesela‘, ministar se nije pretjerano uzbudio.
- Moramo se okrenuti drugačijem pristupu gospodarstvu i trgovačkim društvima koja jesu ili su bila u poteškoćama. Činjenično je stanje da ne mogu na prostoru Republike Hrvatske živjeti i egzistirati na temelju državnih potpora. Ta tranzicija hrvatskog gospodarstva mora se konačno privesti kraju. Mislim da ne bi bilo ni primjereno da sad krenem u povijest hrvatske brodogradnje i da objašnjavam sve one nepodopštine koje su nas dovele do toga da moramo platiti 4,5 milijardi kuna izdanih državnih jamstava. Nitko to nije želio, ali mislim da smo time u brodogranji otvorili novu stranicu, kazao je ministar Darko Horvat.