Nova godina donijela je varaždinskom Fakultetu organizacije i informatike pregršt zanimljivih aktivnosti. Možda su i najveće među njima sudjelovanje u međunarodnim projektima ‘Digitalna transformacija u dunavskoj regiji – Digitrans‘, vrijednom 2,1 milijun eura, i ‘CRISS‘, vrijednom više od šest milijuna eura, koji će se uglavnom financirati sredstvima najvećega znanstvenog programa Europske unije – ‘Obzora 2020.‘. Budući da je u potonjem projektu bila velika konkurencija pri vrednovanju i izboru između najboljih europskih istraživačkih skupina, to što je izabran FOI – veliko je priznanje. Također, čast je raditi na projektu koji je osmišljen radi razvoja i uvođenja europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama.
Veze učenika i tehnologije Platforma će biti testirana u više od 490 europskih škola, uključujući 25.000 učenika i 2290 nastavnika. Na tome će raditi konzorcij Velike Britanije, Španjolske, Rumunjske, Njemačke, Švedske, Francuske, Italije, Grčke i Hrvatske čiji se tim sastoji od 15-ak nastavnika, znanstvenika i stručnih suradnika različitih kompetencija jer je i FOI-jeva uloga u projektu višestruka.
>>>Pravna klinika ‘Pro bono’: Osječki studenti prava dobrodošla su pomoć građanima i tvrtkama
– FOI će osim na ključnoj aktivnosti, gradnji modela sustava certificiranja, raditi i na kompletnoj znanstvenoj metodologiji koja uključuje identifikaciju mjernih modela i razvoj mjernih instrumenata kako bi se evaluirao sustav, otkrili problemi te objasnio niz parametara, poput uzroka neuspješnog certificiranja, veza između učenika i tehnologije, otkrivanja dodatnih vrijednosti koje takav sustav nosi društvu, učenicima, nastavnicima i školstvu. Drugim riječima, FOI je odgovoran za evaluaciju projektnog učinka prema EK i znanstvenu diseminaciju ključnih rezultata projekta – objasnio je koordinator projekta na FOI-ju doc. dr. sc. Igor Balaban. Taj uspješni znanstvenik, koji se već dokazao i kao voditelj velikog europskog projekta ‘EPNET‘, tri će godine raditi na projektu koji će u šk. god. 2018./2019. obuhvatiti tisuću hrvatskih učenika i šezdeset nastavnika iz ukupno dvadeset škola.
Digitalna značka Hrvatski učenici i njihovi nastavnici moći će primjenjivati platformu ‘CRISS‘ u nastavnim aktivnostima, pri čemu će razvijati i vrednovati svoje digitalne kompetencije. Nastavnici će tako u sklopu svojih predmeta izrađivati aktivnosti koje pridonose stjecanju neke od digitalnih kompetencija. U sustav će biti ugrađen i mehanizam ocjenjivanja i certifikacije, odnosno učenik će nakon stjecanja kompetencije dobiti digitalnu značku kao potvrdu. Sustav za certifikaciju bit će dosad najnapredniji u Europi, a za uvođenje u Hrvatsku pobrinut će se CARnet. U tom projektu važnom za povećanje digitalne pismenosti u Hrvatskoj FOI surađuje s raznim europskim sveučilištima i drugim svjetskim ustanovama.