Cijena dionice Snapa, vlasnika popularne aplikacije za razmjenjivanje poruka Snapchat, potonula je u četvrtak više od 23 posto, nakon što je kompanija objavila prve kvartalne poslovne rezultate od kada se njezinim dionicama trguje na Wall Streetu.
Prema poslovnom izvješću Snapa, prihodi su u prvom tromjesečju bili četiri puta veći nego u istom lanjskom razdoblju i dosegnuli 149 milijuna dolara.
>>>Najveća društvena mreža svijeta objavila rezultate poslovanja
No, manji su nego što su analitičari očekivali, a manji su i od prihoda u prethodnom kvartalu, kada su iznosili 166 milijuna dolara. Čisti gubitak tvrtke iznosio je u proteklom tromjesečju 2,2 milijarde dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju bio 104 milijuna.
Manje korisnika
Premda se i prije znalo za podatak o 2 milijarde dolara kompenzacija na temelju dionica, ulagače je iznenadio potez tvrtke kojim je svu tu kompenzaciju iskazala u jednom tromjesečju, umjesto da ju je prikazala u nekoliko kvartala. Broj aktivnih dnevnih korisnika Snapa porastao je u proteklom tromjesečju za 36 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 166 milijuna. No, i to predstavlja usporavanje rasta, s obzirom da je broj korisnika u prethodnom tromjesečju skočio za 48 posto, a tri mjeseca prije za 63 posto.
>>>Tehnološki divovi ostvarili bolje rezultate od očekivanja
Zbog slabijih poslovnih rezultata nego što se očekivalo, cijena dionice Snapa potonula je u četvrtak na Wall Streetu za više od 23 posto, na 17,59 dolara, čime je izbrisano oko 6 milijardi dolara tržišne vrijednosti te kompanije. To je i nedaleko cijene od 17 dolara, koja je određena u inicijalnoj javnoj ponudi dionica (IPO) Snapa u ožujku, kada je tržišna vrijednost kompanije procijenjena na 24 milijarde dolara, iako nikada nije ostvarila dobit. Prošle je godine kompanija zabilježila prihode od 404 milijuna dolara, ali i gubitak od 515 milijuna.
>>>Na burzi krajnji oprez, fokus na političkoj situaciji
Snapchat, koji je posebno popularan među tinejdžerima, omogućava korisnicima slanje slika i poruka koje potom nestaju, no suočen je s velikom konkurencijom puno bogatijih kompanija, kao što je Facebook. - Snap je izašao na burzu baš kada se počeo usporavati rast broja njegovih korisnika i poslovnih rezultata. A sada je suočen s izuzetno žestokom konkurencijom bogatih rivala, uključujući Facebook, kaže Anthony DiClemente, analitičar u tvrtki Instinet.