Aktualno
StoryEditor

Divjak: Rješavanje problema, a ne ‘bubanje‘ trebalo bi donijeti pomake u našem obrazovnom sustavu

30. Studeni 2017.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak komentirala je u četvrtak izvještaj Europske komisije po kojemu su hrvatski učenici slabiji u prirodoslovlju i matematičkim vještinama od europskog prosjeka, istaknuvši da se uvode promjene upravo u tim obrazovnim područjima, a rezultate očekuje već iduće godine.

>>>Divjak objavila rang listu 3400 dobitnika ‘STEM stipendija’

- Nama takvi podaci trebaju i nadam se da ćemo za godinu dana imati bolje izvješće jer kurikularna reforma, uvođenje informatike i pripreme za visoko obrazovanje idu punom parom, izjavila je Divjak novinarima uoči sjednice Vlade, upitana za izvješće EK o stanju europskih obrazovnih sustava koje je jučer predstavljeno u Zagrebu.

Istraživanje, provedeno među učenicima u dobi od 15 godina u okviru OECD-ova Međunarodnog programa za procjenu znanja i vještina učenika 2015. godine, pokazalo je da svaki četvrti hrvatski učenik nema osnovnu razinu kompetencija u prirodoslovlju (24,6 posto) u usporedbi s prosjekom EU-a (20,5 posto).

>>>Divjak: Kurikularna reforma se zahuktava

Posebno slaba točka hrvatskih učenika su matematičke vještine. Prema rezultatima istraživanja približno svaki treći učenik u dobi od 15 godina ima slabije matematičke vještine (32 posto, dok je u EU-u prosjek 22,1 posto).

Divjak je rekla kako su u Ministarstvu svjesni da su najveći problem matematičke vještine i prirodoslovlje, jer slično pokazuju i rezultati mature.

- To je dio promjena koje uvodimo, naglasak će biti na rješavanju problema, a ne toliko na bubanju sadržaja ili pak učenja formula napamet, poručila je Divjak.

26. travanj 2024 00:18