Tvrtke koje stoje iza društvenih mreža namjerno izazivaju ovisnost svojih korisnika kako bi ostvarile što veću financijsku dobit, priznao je bivši zaposlenik Mozille i Jawbonea Aza Raskin, otkriva BBC.
Raskin je 2006. kreirao značajku beskonačnog scrollanja bez potrebe za prelaskom na iduću stranicu što koriste gotovo sve aplikacije. Ističe da zbog ove značajke korisnici gledaju u svoje pametne telefone znatno duže no što je to potrebno, ali i kako se osjeća krivim jer mu namjera nije bila stvoriti ovisnike.
>>>Marc Benioff: Facebook i duhanska industrija jednaki
Za razliku od njega, ističe, mnogi su kreatori ciljano stvorili značajke koje stvaraju ovisnost. Sandy Parakilas, bivši zaposlenik Facebooka ističe da su društvene mreže slične igrama na sreću, stoga je napustivši tvrtku 2012. pokušao prestati koristiti Facebook što mu je bilo jednako teško kao da se odriče cigareta. No, tijekom godinu i pet mjeseci koje je proveo u Facebooku prepoznao je i da drugi osjećaju jednake probleme.
Lea Pearlman, su-kreatorica Like gumba na Facebooku priznala je da je postala ovisna o toj društvenoj mreži zbog osjećaja veće vlastite vrijednosti zahvaljujući broju lajkova. Istraživanja pokazuju da postoji veza između prevelikog korištenja društvenih mreža i depresije, usamljenosti i niza drugih psihičkih problema.
>>>Kako nam društvene mreže kradu vrijeme – pokret protiv notifikacija
Tinejdžeri u Velikoj Britanije provode u prosjeku oko 18 sati tjedno na svojim telefonima i to većinom koristeći društvene mreže.
Prošle godine Sean Parker, jedan od osnivača Facebooka, javno je priznao da je cilj tvrtke da njegovi korisnici na društvenoj mreži provedu što više vremena, kao i da se mreža temelji na ranjivosti ljudske psihologije.
>>>Sean Parker: Facebook smo izgradili na ljudskoj ranjivosti
Nedavna izvješća pokazuju da Facebook radi na značajkama pomoću kojih bi korisnici mogli vidjeti koliko su vremena u proteklih sedam dana proveli na društvenoj mreži, te im omogućava da postave dnevni limit vremena koliko žele provesti koristeći mrežu.