Aktualno
StoryEditor

FOTO: EDEN destinacije Vukovar-Vučedol-Ilok primjer održivog kulturnog turizma

01. Prosinac 2017.
Piše:
Goran Jungvirth

U organizaciji Hrvatske turističke zajednice u okviru projekta EDEN održana je u Vučedolu radionica na temu održivog razvoja kulturnog turizma u Muzeju vučedolske kulture. Taj novootvoreni prostor je odabran budući da je upravo on dio destinacije Vukovar – Vučedol – Ilok, nacionalnog pobjednika EDEN-a za 2016./2017. na temu kulturnog turizma.

Okupljeni novinari i gosti provedeni su kroz interaktivni multimedijski muzej koji na suvremen način prepričava povijest i kulturu ovog kraja – po značaju razmjeran vrijednosti stare Mezopotamije i Egipta. Jer Vučedol će tek postati poznat u svjetskim razmjerima budući da je dosadašnjih godina prezentacija nalazišta i vrijednih artefakata bila puno skromnija.

Ne samo poznat po Vučedolskoj golubici (zapravo prepelici) već i po mnogim drugim artefaktima, poput primjerice – terini (posudi) iz groba (pronađenoj 1985.) koja na sebi nosi tri najstarija zabilježena datuma u svjetskoj prapovijesti. Mars u Plejadama – 7.veljače 2889. pr.Kr, Venera u Plejadama – 22.veljače 2889. pr.Kr. i Mars i Venera u konjukciji – 9.ožujka 2889. pr. Kr.

Novi načini upravljanjem kulturom u turističke svrhe

Hrabri, kreativni, suvremeni i inovativni modeli upravljanja kulturnom baštinom sve više su u trendu. Naime uz klasičnu ponudu kulturno-turističkih atrakcija stranim, ali i domaćim gostima potrebno je ispričati pravu priču o Hrvatskoj kao zemlji bogate kulturne baštine.

„Promocija manje poznatih i turistički netradicionalnih destinacija, stvaranje europske mreže destinacija koje razvijaju održive oblike turizma i smanjenje sezonalnosti temeljni su ciljevi Europske destinacije izvrsnosti (EDEN), projekta Europske komisije započetog 2006.,“ istaknula je Slavija Jačan-Obratov, direktorica Sektora za upravljanje destinacijom i podršku razvoja ponude HTZ-a.

Kako privući turiste kojima je temeljni motiv dolaska kultura i može li kultura pomoći manje razvijenim krajevima i produljiti sezonu - na ta pitanja su odgovore pokušali dati i Lidija Komes - ambasadorica EDEN-a u Hrvatskoj, Mirela Hutinec - ravnateljica Muzeja vučedolske kulture, Ružica Marić - ravnateljica Gradskog muzeja Vukovar i Jasna Babić - direktorica Turističke zajednice Vukovar.

Dvorac Eltz s muzejom u Vukovaru, stari Iločki podrumi i vinogradi (vino kao dio baštine i kulture), Crkva Sv. Ivana Kapistrana (koji je uspješno zaustavio prodor Turaka u Europu u 15.stoljeću), tvrđava i muzej u Iloku, spomenuti suvremeni muzej u Vučedolu…samo su neke od destinacija zaslužnih za dobivanje prestižne nagrade koja bi trebala dodatno brendirati kraj kao kulturnu destinaciju vrijednu posjeta.

No potrebno bi bilo veće uključivanje privatnog sektora u promociju kulturnih brendova ovog predivnog kraja koji je posebno pogođen trendom iseljavanja Hrvata u druge europske zemlje. Lider će spomenuti kao savjet jedan od uspješnih primjera takve suradnje - u slučaju ovog kraja to je plasiranje novog vina Iločkih podruma – Kapistran crni (Sorta: frankovka i cabernet sauvignon), a koje koristi za promociju proizvoda kulturni brend spomenutog sveca. S druge strane proizvod promovira kulturu kraja i povijesnu osobu vrijednu divljenja u cijelom svijetu. Rezultat je uspješna simbioza na koju bi se trebalo ugledati.

03. prosinac 2024 10:32