Dok se Hrvatska bavi kurikulnom reformom i Školom za život, Kina se zaigrala inteligentnim obrazovanjem i postala predvodnik u razvoju tzv. edtecha (od engl. pojmova education i technology).
Premda mnogima još nije jasno kakva bi trebala biti uloga umjetne inteligencije (AI) u obrazovanju, Kinezi su već desecima milijuna učenika i studenata omogućili da primjenjuju neki njezin oblik u učionicama, a i izvanškolskim aktivnostima. Primjerice, među najprihvaćenijim su takvim programima onaj koji daje instrukcije iz pojedinih područja zvan Squirrel i online platforma za digitalno učenje 17ZuoYe.
Kažu da je ‘edtech‘ upravo eksplodirao u Kini. Za razvoj obrazovanja pogonjenog umjetnom inteligencijom zaslužni su brojni kineski startupovi koji su razvili biznis težak nekoliko milijardi dolara, a njihove modele, usluge i proizvode, unatoč i u inat trgovinskim ratovima, preuzima i famozna Silicijska dolina.
Ipak, mnogi strahuju kakve bi poruke AI mogao prenijeti njihovoj djecu pa im je lakše vjerovati da bi ponajprije trebao osvijestiti učitelje i profesore o tome koje su snage i slabosti njihovih učenika. Tako bi ih trebao pripremiti na svijet brzih promjena u kojem se uloga opće umjetne inteligencije ionako tek naslućuje.