Aktualno
StoryEditor

Eiselmayer: Za pet godina neće više postojati ljudski porezni savjetnici

14. Studeni 2017.

U prvom dijelu konferencije Kontroling – korak ispred promjena, koja je danas u hotelu Westin okupila brojne kontrolere i financijske stručnjake, održana su dva zanimljiva predavanja međunarodnih vrhunskih stručnjaka. Predavač Klaus Eiselmayer iz njemačke Controller Akademie pokušao je opisati što će se u kontrolingu događati idućih godina s obzirom na razvoj tehnologije. Ono što je za njega sigurno – većinu zanimanja zamijenit će kompjuteri i umjetna inteligencija pa tako i zanimanja kontrolera.

Eiselmayer je kao primjer tehnološkog razvoja poslovanja spomenuo Uber, koji je samo u osam godina, od kada postoji – privukao milijarde dolara ulaganja. Nakon što je uspostavio novi model „o kojem prijašnji taksisti nisu mogli ni sanjati“ – Uber je pomeo konkurenciju.

>>> Započela peta međunarodna konferencija o kontrolingu

Predavač kontrolinga je kao primjer brzine kojom se to dogodilo – spomenuo lanac hotela Hilton, kojem je trebalo 90 godine za razvijanje brenda – što je pak Uber napravio za 10 puta kraće vrijeme.

Eiselmayer je napomenuo kako trenutno već postoje strojevi koji proizvode robote, a uskoro će roboti proizvoditi robote bez ljudskog uplitanja, čega se ljudi najviše boje.

Četvrta industrijska revolucija (revolucija 4 nule), gdje će strojevi surađivati sa strojevima – ostvarit će velike gospodarske prednosti, a ljudi trebaju biti spremni non-stop razvijati dodatna znanja i kompetencije kako bi postali – što manje zamjenjivi.

Trodimenzionalni printeri (3d) već su uspjeli isprintati motor za automobil koristeći kao materijal aluminijski puder, što upućuje na to da automobilska industrija uskoro neće trebati velike proizvodne pogone s talionicama. Proizvodit će samo ono što ljudi direktno žele i naruče pa neće biti potrebe za skladištima iz kojih se potom prodaje roba.

>>> Nagrada za najbolji kontroling projekt dodijeljena Saniji Vnučec-Panjkoti iz Nestlea

- Kontroleri poreznog savjetovanja – u idućih pet godina to više neće obavljati ljudska bića. Što će biti s tim ljudima koji se bave poreznim savjetovanjem? To je teško pitanje za nas, naglasio je Eiselmayer dodajući kako su „robo-savjeti“ budućnost.

Poručio je kontrolerima da rade na sebi kako bi postali – što manje zamjenjivi računalima, ali i naprave analizu – što raditi s viškom vremena koju omogućuje upotreba novih tehnologija.

Zinoecker: Svaka druga tvrtka vodi rat cijenama

Međunarodni stručnjak za forimiranje cijena i tržišnu strategiju Richard Zinoecker, partner iz konzultantske tvrtke Simon-Kucher & Partners, u svom predavanju Prava prodajna cijena – zanemareni stvaratelj profita iznio je vrlo zanimljive trendove i primjere u „pricingu“. Cijena, kako kaže Zinoecker, istovremeno može biti najučinkovitiji pokretač profitabilnosti, ali i destruktor poslovanja kompanija.

– Od svih pokazatelja profitabilnosti – prihoda, troškova, volumena i cijene, cijena je jedinstvena stvar kojom se u tvrtkama najlošije upravlja. Imali smo brojne primjere tijekom ekonomske krize, kada su se neke tvrtke odlučivale na velike popuste od 20 do 25 posto na svoje proizvode, što se pokazalo vrlo lošom odlukom. Ovako veliki popusti se u konačnici skupo plaćaju. Popusti općenito ne bi smjeli prelaziti 7,23 posto – upozorio je Zinoecker.

Govorio je i o odgovornosti upravljačkih tijela u formiranju cijena. Njegova tvrtka tvrtke Simon-Kucher & Partners svake godine radi anketu među dvije tisuće poduzeća i ona lanjska je pokazala da, ako je menadžment uključen u „pricing“, ima utjecaj na ključne pokazatelje poslovanja kao što je EBITDA do čak 30 posto. Zinoecker je također istaknuo da tvrtke danas osjećaju vrlo veliki pritisak na formiranje cijene, lani je čak 82 posto tvrtki izjavilo da je taj pritisak sve veći, s obzirom na snažnu konkurenciju jeftinih dobavljača iz Kine te dostupnosti informacija potrošačima putem interneta. Prema njegovim zaključcima svaka druga kompanija je uvučena u rat cijenama i većina njih tvrdi da „nisu prve počele“.

Zinoecker je također nabrojao tri korijena „zla“ koja se javljaju u pricingu, a to su komodifikacija i kriva procjena vrijednosti inovacijskih proizvoda, prejednostavni izračuni koji se temelje na izračunu troškova i marže te  nedostatak kontrolinga i odgovornosti glavnih direktora prema pricingu u kompanijama.

- Citirat ću Petera Druckera koji je rekao da kupci ne kupuju proizvod već prednosti koje im taj proizvod nudi. Znači cijena se ne formira prema troškovima proizvodnje već maksimalnoj vrijednosti koju proizvod daje potrošačima – istaknuo je Zinoecker.

Autori: Goran Jungvirth i Željka Laslavić

25. studeni 2024 09:09