Facebook je predstavio opciju koja će korisnicima omogućiti prijavu lažnih vijesti a planiraju i suradnju s organizacijama za provjeru podataka u sklopu nastojanja da suzbiju val dezinformacija u kontekstu optužbi za utjecaj na ishod američkih predsjedničkih izbora.
"Smatramo da ljudima treba dati priliku da izraze svoje mišljenje i da ne možemo sami suditi o tome što je istina pa stoga ovom problemu pristupamo oprezno", napisao je u četvrtak na blogu potpredsjednik Facebooka Adam Mosseri.
>>>Facebook smanjuje vidljivost ‘clickbait’ naslova
"Koncentrirali smo se na najgore od najgoreg, na očigledne prijevare koje šire spameri kako bi iz toga izvukli korist, te na angažiranje naše zajednice i drugih organizacija", objašnjava Mosseri.
Iz Facebooka najavljuju da će početi testirati sustav tako što će korisnicima omogućiti da kliknu na vijesti za koje sumnjaju da su lažne. Najavili su i suradnju s međunarodnim organizacijama za provjeru podataka, koje su se obvezale poštivati kodeks za provjeru podataka, sročen u institutu Poynter.
"Ako organizacije za provjeru podataka zaključe da je neka vijest lažna, ona će biti označena kao sporna, a biti će dostupna i poveznica na odgovarajući članak s objašnjenjem", kaže Mosseri. "Sporne priče mogle bi također biti niže pozicionirane u News Feedu", dodaje.
Na udaru kritika
Facebook se našao na udaru kritika zato što nije zaustavio poplavu lažnih vijesti koje su po nekim analitičarima možda pomogle republikanskom kandidatu Donaldu Trumpu da pobijedi na predsjedničkim izborima u SAD-u, jer su širile neosnovane negativne vijesti o Hillary Clinton, protivnici iz redova Demokratske stranke.
U Facebooku su odbacili takve navode, ali su paralelno odlučili pojačati napore za iskorjenjivanje lažnih vijesti.
Odvojeno je istraživanje centra Pew Research u četvrtak pokazalo da dvije trećine odraslih Amerikanaca smatra da lažne vijesti otežavaju utvrđivanje osnovnih činjenica u trenutnim događanjima.
>>>Europski parlament donio rezoluciju protiv ruske propagande
Iako su mnogi ispitanici rekli kako smatraju da takve vijesti izazivaju zabunu, većina ih je bila i poprilično uvjerena u vlastitu moć prepoznavanja obmane.
Međutim, gotovo jedna četvrtina ih je odgovorila da su i sami na društvenim mrežama dijelili izmišljene vijesti: 14 posto je priznalo da je dijelilo neki naslov za koji su znali da je lažan, dok je njih 16 posto tek kasnije shvatilo da je vijest koju su dijelili bila obmanjujuća.
U Facebooku, mreži s 1,8 milijardi korisnika širom svijeta, ne žele pak da ih se naziva medijskom kompanijom kao što ne žele ni urednički prosuđivati vijesti koje se dijele.