Facebook će u dolazećim tjednima primijeniti dorađeni algoritam koji bi trebao značajno smanjiti količinu "clickbait" naslova na popularnom News Feedu i omogućiti korisnicima pregled kvalitetnijeg sadržaja.
Znanstvenik za podatke Alex Peysakhovich i specijalistica za korisničko iskustvo Kristin Hendrix na Facebookovom Newsroom blogu pišu da je jedna od temeljnih vrijednosti News Feeda "autentična komunikacija" s korisnicima i da će poboljšani algoritam moći prepoznati je li svrha pojedinog naslova skupljanje klikova ili informiranje, umanjujući vidljivost sadržaja koji je predstavljen pojedinim frazama, velikim slovima, napadnim imperativima, nedorečenostima i slično.
Odlični rezultati: Prihodi Facebooka skočili 60 posto, dobit gotovo utrostručena
- Jedna od naših News Feed vrijednosti je autentična komunikacija na našoj platformi. Ljudi su nam rekli da najradije vide autentične priče. Zbog toga radimo na tome da shvatimo koje vrste priča i objava ljudi smatraju izvornima, kako bismo ih u većem broju mogli pokazati na News Feedu - pišu na blogu, gdje je navedeno i nekoliko primjera neprimjerenih naslova/objava koji neugodno, ili možda zgodno, zrcale dobar dio naše medijske scene gdje se rado poseže za "evo što se dogodilo" pitchem bez pružanja relevantne informacije.
- Primjerice, naslov "Nećete povjerovati tko se popiknuo i pao na crvenom tepihu.." uskraćuje informacije potrebne da se razumije članak (Što se dogodilo? Tko se popiknuo?). Naslov "Jabuke su zapravo loše za vas?!" zavarava čitatelje (jabuke su loše za vas samo ako ih jedete previše svakog dana). Naš Facebook tim revidira tisuće naslova koristeći ove kriterije, međusobno potvrđujući svoj rad na identificiranju velikih setova "clickbait" naslova - ilustriraju iz Fejsa.
Iako će izazovno neinformativni naslovi i dalje biti prisutni na News Feedu, oni će biti rangirani značajno niže od "kvalitetnijih postova", objava koje podijele vaši prijatelji ili obitelj. Zanimljivo, dorađeni algoritam će uz ‘‘clickbait‘‘ naslove bilježiti i web domene s kojih oni pristižu, što znači da bi on mogao imati prilično širok, dubinski utjecaj.
Na blogu kažu da većina stranica neće vidjeti značajnu promjenu u broju svojih priča koje se pojavljuju na News Feedu, ali da "portali i stranice koji se oslanjanju na clickbait naslove mogu očekivati smanjenje distribucije".