Na sjednici Upravnog vijeća Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, održanoj u srijedu u Karlovcu u hotelu Korana-Srakovčić, predsjednik OMH-a Šime Klarić, izrazivši zadovoljstvo poslovnim rezultatima u dosadašnjem dijelu sezone, najavio je snažnije fokusiran nastup na europskim emitivnim tržištima u kontekstu nacionalne strategije razvoja cjelogodišnjeg poslovanja. OMH, kazao je Klarić, u svom članstvu ima 200-tinjak obiteljskih malih hotela, što čini od 50 do 60 posto subjekata u toj kategoriji u Hrvatskoj.
Očekujući podršku Hrvatske turističke zajednice poslovnoj orijentaciji OMH-a prema novim hotelijerskim trendovima, Klarić, podrazumijeva između ostaloga i „B2B“ radionice u Beču, Pragu, Münchenu, Milanu putem prezentacije hrvatske gastronomije u njenim vršnim dosezima, popraćene „Small and friendly hotels of Croatia“ sloganom u sklopu sočne digitalne kampanje HTZ-a i na bitnim sajmovima Londonu, te posebno onom u Helsinkiju, s obzirom da je jedan od važnih ciljeva OMH-a platežno vrlo potentno skandinavsko tržište.
>>>Hotel Korana odlazi u povijest
Ne ulazeći u to što gotovo pola vlasnika obiteljskih malih hotela ne želi biti dio OMH-a, Klarić kaže da članstvo u toj udruzi nudi brojne pogodnosti, kao što je zajednička promocija, objedinjenje nabave s pratećim trgovačkim pogodnostima, pa do edukacijskih programa od vođenja malih obiteljskih hotela do edukacije osoba zaduženih za marketing, te 120 sommeliera.
- Samo takvim pristupom možemo podići kvalitetu naše ponude, a time i cijenu i dovesti goste orijentirane na kvalitetu. Istodobno, mogu pohvaliti i Ministarstvo turizma što je dovršilo Pravilnik o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine hotela do 50 smještajnih jedinica. Taj Pravilnik kreiran je u suradnji s našom udrugom OMH i u njemu su uvaženi naši prijedlozi za prilagodbu zakonske regulative radi smanjenja troškova poslovanja malih i obiteljskih hotela. Mi ćemo po tom Pravilniku biti posebna skupina, do 25 i do 50 soba, kazao je Klarić.
>>>Sjajan primjer: Karlovačka županija darovala vrijedne objekte Trgovačko-ugostiteljskoj školi
Dosadašnji zakon sve je hotele svrstavao u istu skupinu, a sad ćemo nastojati da kroz našu posebnu poslovnu kategoriju malih obiteljskih hotela isposlovati da u njima mogu raditi i članovi obitelji više od sedam sati, i da u njima u ljetnim špicama mogu raditi i studenti, a sve bi to pridonijelo, smatra Klarić, većoj fleksibilnosti poslovanja izvan špice sezone, i konkurentnosti u odnosu na tržištu na kojem sve veći dio kolača uzimaju vlasnici apartmana, koji često i nemaju veze s hotelijerstvom, već poput raznih građevinaca i ljudi s nejasno stečenim kapitalom, ulažu u gradnju apartmana čiji je povrat investicije kroz iznajmljivanje barem trećinu kraći od klasičnog ulaganja u mali hotel.
To je ujedno i uzrok tome, kaže Klarić, da mali hoteli, kao i greenfield ulaganja u ogromne hotelske resorte, gube smisao u tržišnoj utakmici s brzo rastućim broje apartmana, koji svoje vlasnike ne obvezuju na ukupnost standarda ponude kao što se to očekuje od hotela.
>>>Aquatika postaje mjesto u kojem sadržaji nadilaze formu, a uloženi novac EU fondova dobiva smisao
Član Upravnog vijeća OMH-a Tulio Fernetić iz Brtonigle istaknuo je dugoročni problem nedostatka kvalitetne radne snage u hotelijerstvu. Ako se ove godine nije u Istri upisalo gotovo ništa učenika za obrazovanje hotelsko-ugostiteljskog kadra, to znači, kaže Fernetić, da se barem u sljedeće četiri godine ne može očekivati poboljšanje u tom sektoru.
- Kažu uvest će se radna snaga, a mi koji kvalitetu naše ponude dobrim dijelom zasnivamo na autohtonosti svega što nudimo, mi želimo biti mali, lijepi, posebni, izvorni, i kako možemo takav standard ispuniti s nekakvom uvoznom radnom snagom. Tu ćemo se s takvom kvalitetom konfrontirati s cijenama koje za to možemo postići, i bojim se da ćemo bez naše domaće radne snage izgubiti tu tržišnu bitku, kazao je Tulio Fernetić.