Prije dvije godine, točno 16. 6. 2016. godine, prve 4 zelene linije FlixBusa krenule su iz 4 grada diljem Hrvatske: Zagreb, Osijek, Split i Pula. Danas sa 70 dnevnih polazaka zelenih autobusa iz ovih gradova, FlixBus prednjači na međunarodnim linijama povezujući više od 100 destinacija unutar Hrvatske s 12 europskih država direktno. Originalan i kreativan poslovni model koji je spojio tradicionalnu industriju s visoko razvijenom tehnologijom osigurao je promjene u svijetu mobilnosti i uzdrmao cijelo autobusno tržište u Hrvatskoj.
- U ove dvije godine omogućili smo putnicima izbor između čak 10 polazaka dnevno do pojedinih destinacija unutar Europe. Našu mrežu linija prilagodili smo putnicima, ne samo kako bi odgovarale njihovom budžetu i s pozicije sigurnosti i udobnosti već i izbora u vremenima polaska i dolaska u željenu destinaciju, izjavio je Dean Čebohin, direktor razvoja poslovanja za CEE South regiju.
Tehnološke inovacije FlixBusa
Poslovni model koji neprestano razvija tehnološke inovacije donio je promjene u autobusnoj industriji te pretvorio autobuse u poželjno sredstvo putovanja.
- Današnjem putniku nije dovoljan samo prijevoz od točke A do točke B. Putnik želi iskustvo, udobnost i slobodu. To je ono što FlixBus nudi. Jednostavnost online kupovine karata, brzo istraživanje destinacija putem mobilne aplikacije i cijena koja odgovara budžetu putnika, dodao je Dean.
>>>Njemački FlixBus počeo prevoziti i Amerikance, izravno prijeti slavnom Greyhoundu
Uz besplatan Internet, utičnice pored sjedala, više prostora za noge te besplatnu prtljagu, u posljednje dvije godine FlixBus je razvio besplatnu mobilnu aplikaciju i na hrvatskom jeziku, postao je dio Google Mape radi lakšeg planiranja putovanja te je uveo rezervaciju sjedala po principu zračnih kompanija što znači da se putniku nudi mogućnost izbora sjedala i automatske dodjele sjedala.
Više od 1.200 000 putnika u ovom dijelu Europe prepoznalo je sve prednosti zelenih autobusa.
Utjecaj FlixBusa na ekonomiju
Ulaskom FlixBusa u Hrvatsku otvoren je ured u Zagrebu koji je narastao s 3 zaposlena na 50. Upravo u Hrvatskoj, u zagrebačkom FlixBus uredu sjedište je kontrole prometa iz kojeg se upravlja autobusima diljem Europe na 17 europskih jezika.
- FlixMobility je ovdje prepoznao vrijednost i kvalitetu znanja mladih ljudi koji pričaju i po nekoliko stranih jezika, te upravo u ovom uredu osnovao centralno upravljanje autobusima 24 sata dnevno. Mogao bih reći da njihov posao pomalo liči na zračnu kontrolu leta. Upravljanje zelenim linijama i praćenje svakog autobusa na cesti u svakom trenutku i u stvarnom vremenu je vrlo odgovoran posao i ponosni smo što imamo ovu ulogu, dodao je Dean.
>>>Flixbus ulazi na njemačko tržište željezničkog prijevoza putnika
Poslovni model Flixbusa temelji se na suradnji sa 6 regionalnih autobusnih partnera iz cijele Hrvatske, a koji su do sada investirali u više od 60 zelenih autobusa držeći se svih standarda FlixBusa. Autobusni partneri do sada su uposlili preko 200 vozača za upravljanje zelenim autobusima. Od prepoznatljivih boja pa sve do unutrašnjeg uređenja. Autobusi zadovoljavaju normu EURO 6 te su u prosjeku stari 3 godine s pozitivnim učinkom na okoliš.
Razvojem zelene mreže, omogućio je i lakši pristup Hrvatskoj turistima iz Češke, Slovačke, Poljske, Njemačke i drugih kojima je Hrvatska omiljena turistička destinacija.
Slavonija je postala jedna od prometno najpovezanijih regija povezujući slavonske gradove s europskim zračnim lukama poput Budimpešte i Beča, te s Pragom i Bratislavom, dok su gotovo sve morske destinacije uključujući i pojedine otoke i nacionalne parkove postale dostupne širokoj masi putnika iz Europe.
>>>Arriva, Flixbus i Uber: Inovativni stranci preuzet će prijevoz u gradovima i selima
Na domaćim linijama ponuditi viši nivo putovanja
Nakon Osijeka, Varaždina i Čakovca, povezani su i Zagreb i Split čime su otvorene i prve nacionalne zelene linije čime FlixBus nastoji domaće, nacionalne autobusne linije podići na viši nivo te ponuditi putnicima alternativu u putovanjima diljem Hrvatske. Povezivanje Zagreba i Splita, najvećih gradova u Hrvatskoj, prvi su koraci u jačanju zelene mreže unutar Hrvatske uz cilj povezivanja većih i manjih destinacija kako bi putovanja bila dostupnija i lokalnom stanovništvu.
- U ovoj godini nastavljamo raditi na razvoju nacionalne mreže linije unutar Hrvatske koja će povezivati sve manje i veće destinacije međusobno, te osim lokalnom stanovništvu i turistima omogućiti lakša i jednostavna putovanja studentima između nekih od najvećih studentskih gradova poput Zagreba, Splita, Osijeka, Rijeke i drugih. Razvoj zelene mreže za naše partnere znači mogućnost dodatnog zapošljavanja, investiranja u nove vozne parkove te zajednički rast i razvoj. A putnicima unutar Hrvatske želimo ponuditi izbor i dostojna putovanja autobusima, zaključio je Dean.