https://www.youtube.com/watch?v=9gis7mntgqk
Priča o Fordu Ka+ jest i priča o Fordu u posljednjih dvadesetak godina, priča o modelu i proizvođaču koji pomalo luta kroz svaku novu generaciju automobila i nema jasnu viziju budućnosti. Ford Ka je prvi put predstavljen 1996. kao iznimno atraktivan mali gradski automobil. Glavni adut bio mu je dizajn. Nakon početnog interesa taj je model pomalo pao u drugi plan. Druga generacija došla je na red tek 2008. Tada Ford mijenja ideju, ulazi u suradnju s Fiatom i preuzima njegovu platformu modela 500. Dok je novi ‘fićo‘ imao fenomenalan odjek među kupcima, Ka je bio poput neželjenog crnog pačeta koje se na kraju nije uspjelo pretvoriti u labuda.
Miniredizajn
Treća generacija, koja se proizvodi od 2014., dobila je opet novi smjer. Ovaj put Ford je odlučio napraviti globalni automobil i razvoj je prepustio svojoj brazilskoj podružnici. Rezultat je vjerojatno dobar za južnoameričko tržište, ali stoji činjenica da dosad nijedan automobil koji je došao s tog kontinenta nije tržišno uspio u Europi, pa tako ni Ka, odnosno Ka+, kako se danas zove. Nedavno je napravljen minimalni redizajn koji nije donio neke veće vizualne promjene, samo zatezanje bora. Ka+ više nije toliko prepoznatljiv automobil, rekli bismo da danas igra više na crtu razuma, a znatno manje srca. To znači da je Ka+ sa svoja petera vrata znatno praktičnije vozilo nego što je to bio slučaj nekoć kada je bio gotovo dvosjed.
Fiesta ga ‘tuče‘
U Hrvatskoj se trenutačno prodaju dvije benzinske izvedbe istog motora. Riječ je o trocilindričnom 1,2-litarskom agregatu koji u atmosferskoj verziji razvija 71 konj, a s turbopunjačem zanimljivih 86 konja. Postoji i dizelska izvedba s 1,5-litarskim motorom snage 95 konja, ali je vjerojatno logično procijenjeno kako bi bila preskupa za naše tržište. To je i danas problem modela Ka+, koji je svrhom i cijenom (početna 94.000 kuna) manje konkurentan od, primjerice, Fieste iz iste automobilske kuće. Treba baš biti veliki pobornik Ka+ da biste se odlučili za taj model, koji danas ipak više cilja na neku druga svjetska tržišta, a manje na Stari kontinent, gdje je Fiesta u vrhu svojeg segmenta.