Pobjedom na natjecanju startupa Spark.me, najvećem događaju takve vrste u jugoistočnoj Europi održanom u Budvi u Crnoj Gori, zagrebačka Top Digital Agency dobila je priliku za predstavljanje potencijalnim investitorima i klijentima na konferenciji TechCrunch Disrupt u San Franciscu. Goran Deak, direktor Top Digital Agency, ističe da taj startup već ima ured u New Yorku čijim su otvorenjem postali bliže klijentima.
Startup Top Digital Agency je pobijedio na Spark.me startup natjecanju. O kakvom se natjecanju radi i koje su prednosti nagrade?
- Iako je za nas Spark.me bila prva konferencija gdje smo se okušali u pitchanju našeg startupa u stilu velikih igrača iz Sillicon Valleya, imali smo veliku želju uspješno predstaviti našu ideju s globalnim potencijalom kao i Hrvatsku u kojoj je ideja nastala. Postoji nekolicina načina kako startupi s ovako globalnom idejom uspijevaju, a startup natjecanja poput Spark.me konferencije su jedni od češćih puteva prema uspjehu. Uz predivno okruženje crnogorskih krajolika, konferencija uistinu pruža dojam da je Budva “place to be” za sve zaljubljenike u digitalne tehnologije, a pogotovo za startupe koje žele globalni doseg (reach).
>>>Hrvatski startup Top Digital Agency proglašen najboljim u regiji
Što očekujete od konferencije u San Franciscu?
- Odlazak na TechCrunch Disrupt u San Franciscu poslužit će nam kao odskočna daska prema potencijalnim investitorima, novim klijentima te nikad bitnijim pratiteljima. Uz Tech Crunch Disrupt, naši uredi u New Yorku i Zagrebu su savršena kombinacija za nas jer nam je trenutačno primarni fokus na američko tržište. Trenutačno imamo više od 80 posto klijenata s američkog tržišta te u tom smjeru planiramo nastaviti do kraja godine. Činjenica je da je tajming najbitnija stavka uspješnosti svakog startupa. Smatramo da je upravo sada vrijeme da TDA saživi kao platforma. Trenutačno primamo između pet i 10 organskih prijava na platformu na dnevnoj razini. Takva postignuća omogućit će nam profitabilnost do kraja 2018. godine usprkos velikim ulaganjima u razvoj platforme.
Koje proizvode i usluge pruža Top Digital Agency?
- Svrha TDA je ponuditi agencijama transparentan način natjecanja za projekte neovisno o veličini, lokaciji i financijskoj snazi te pružiti kompanijama brz i efikasan put do pravog partnera kroz standardiziran i nepristran način pitchanja. Kvaliteta je za nas najbitniji kriterij koji spaja agencije i kompanije. Dosad su primarni kanali povezivanja tvrtki i agencija bili osobna poslovna mreža, tražilice poput Googlea te registri koji se temelje na poslovnom modelu ‘plati više - vidljiviji si‘. Osobna poslovna mreža često je netransparentna i neefikasna za agencije i kompanije. Tražilice su jednostavno prevelike za kompanije da bi pronašle pravog partnera, pogotovo ako govorimo o većim projektima, dok su registri stari načini pretrage agencija koji uzimaju u obzir isključivo financijsku snagu agencije koje si mogu priuštiti velike budžete za oglašavanje na takvim direktorijima. Iz ovih razloga je TDA pravi game changer u industriji.
Tko su klijenti agencije i na kojem tržištu poslujete?
- Razvoj registra agencija diljem svijeta je bio naš prvi cilj koji smo si postavili. Da bismo danas bili gdje jesmo, platforma koja ima moć promijeniti način na koji se agencije i kompanije nalaze, bilo je potrebno okupiti kritičnu masu korisnika (više od 1000 svjetskih agencija) u pojedinim uslugama (više od 40 digitalnih usluga) diljem svijeta (više od 100 zemalja).
Kolike su investicije u ovakav startup i kako financirate poslovanje?
- Cjelokupan razvoj platforme kao i poslovanje je financirano iz vlastitih izvora. Do kraja godine želimo pronaći prave investitore koji bi nam pomogli u daljnjem razvoju i skaliranju proizvoda na svjetskoj razini.
Kakvi su vaši poslovni planovi, namjeravate li možda sjedište tvrtke otvoriti izvan Hrvatske?
- Ove godine smo otvorili ured u New Yorku kako bismo bili bliži našim klijentima, no produkcijski tim je i dalje u Zagrebu. Upravo ta činjenica nas nosi dalje jer smo sigurni da naš radni kadar ne zaostaje ni za najzahtjevnijim svjetskim tržištima poput SAD-a.