Ministar turizma Gari Cappelli posjetio je danas gradilište luksuznog resorta T-NEST koji u Rastoji pokraj Lovinca gradi Goran Štrok. To je trenutačno najveća privatna investicija u Lici, za koju sam Štrok kaže da će najesen, kad resort bude dovršen, konačan obračun investicije iznositi između 15 i 16 milijuna eura, za što je kreditnu potporu dobio od HBOR-a. Ministar Cappelli kazao je da mu je dobro poznat ovaj Štrokov projekt otprije godinu dana, kad su u Ministarstvu turizma sjeli sa Štrokom za stol, i u tom projektu dobili sjajan odgovor na strateško pitanje „želimo li mi ne želimo kontinentalni turizam“. Podržali smo ovaj projekt, kaže Cappelli, pa je i HBOR vrlo brzo dodijelio kvalitetna sredstva, pa i Vlada prepoznaje važnost ovakvih projekta s s aspekta zapošljavanja lokalnog stanovništva, te potaknula proizvodnja lokalnih ekoloških proizvoda koji se putem ovakvih reprezentatinih objektata plasiraju na tržište, u ovom slučaju očekivano gostiju vrlo visoke platežne moći i zahtjeva.
[caption id="attachment_377324" align="aligncenter" width="750"] Ministar Cappelli i Goran Štrok u jednoj od vila u gradnji; Foto: Mladen Volarić[/caption]
Smješten na 13,4 hektara šumovitog, gotovo izoliranog terena u obliku velikoga gnijezda, gostima će na raspolaganje ponuditi vrhunski smještaj u 42 platnene vile, 30 drvenih vila, 13 drvenih vila na jezeru koje će tek nastati, rezidencijalnu vilu Nikola Tesla, osam drvenih vila u krošnjama drveća, devet drvenih vila u šumi, a ukupni kapacitet bit će 250 osoba. Uz to, kako i dolikuje vrhunskom luksuzu, bit će wellness centar sa sunčalištem i bazenom. Gastronomska ponuda bazirat će se na fuziji japanske i dalmatinske kuhinje u restoranu na jezeru, dok će roštiljarnica u šumi u ponudi imati autohtone domaće ličke specijalitete.
S obzirom da se inzistira na ekološkom pristupu T-NEST-a, gostima će na raspolaganju za posjet raznih destinacija, od Memorinalnog centra Nikole Tesle u nedalekom Smiljanu, pa i do daljih destinacija, stajati električni automobili Tesla, a i ono početno slovo u brendu T-NEST predstavlja duh Nikole Tesle.
Goran Štrok kaže da planira zaposliti 70-radnika u T-NEST-u, da neće biti sezonaca već će poslovanje biti cjelogodišnje, i da on računa samo na domaću, hrvatsku radnu snagu. Izuzetak je njegov generalni menadžer, Južnoafrikanac Steven Pieters, koji je napustio vođenje hotela Kempinsky u Dubaiju, i pridružio se Štrokovoj ekipi u stvaranju T-NEST-a u Lovincu.
[caption id="attachment_377325" align="aligncenter" width="749"] Steven Pieters, generalni menadžer Štrokovog tima; Foto: Mladen Volarić[/caption]
Kako bi osigurao stabilnu radnu snagu, Štrok će u Lovincu izgraditi objekte za njihov smještaj, a prva od tih kuća već je izgrađena.
- Naš slogan na brojnim europskim promocijama brenda T-NEST je „Ovdje je naglasnija tišina“ pokušat ćemo i ostvariti ovdje u Lovincu. Komuniciramo i s ostatakom svijeta, s Japanom, Korejom, i oni su ovime što smo im najavili, oduševljeni. Htjeli smo nešto ovakvo i u Zagorju napraviti, ali do sad tamo nismo, za razliku od Lovinca i pomoći načelnika Općine Ivana Miletića, uspjeli riješiti imovinsko-pravne odnose. Ovdje smo kupili i 40 tisuća kvadrata zemljišta na kojem planiramo izgraditi i našu solarnu elektranu za opskrbu resorta strujom, kaže Goran Štrok.
Cijene smještaja kretat će se u rasponu od 400-tinjak eura do nekoliko tisuća eura dnevno, a Štrok kaže da bi na temelju upita i interesa, već sad bio 100 posto popunjen.
[caption id="attachment_377326" align="aligncenter" width="750"] Gradnja prvih drvenih vila na obali budućeg jezerca; Foto: Mladen Volarić[/caption]
U Hrvatskoj ove godine očekujemo, kazao je ministar Cappelli, oko milijardu i 50 milijuna eura ukupno u javnom i privatnom sektoru, što je povećanje od 50-tak milijuna eura u odnosu na 2018. godinu, a većina tih investicija bila je za podizanje kategorije s tri na četiri ili pet zvjezdica. Naime, podaci pokazuju da se ostvaruje 45 dana veća popunjenost na razini objekata s četiri ili pet zvjezdica, a sve to rezultira povećanjem dodane vrijednosti, zapošljavanja. Mi, kazao je Cappelli, ne smijemo ići na masovnost u turizmu, sad smo došli na 20-ak milijuna turista godišnje, i moramo ići na cjelogodišnji turizam, kontinentalni turizam, zdravstveni turizam.
Na upit o nešto slabijem bookingu od očekivanoga, Cappelli je kazao da je uz 47 milijuna novca iz proračuna, iz drugih izvora kao što su boravišne pristojbe i članarine za ovu godinu za Hrvatsku turističku zajednicu osigurano 100 milijuna kuna za promidžbu, te da je prošlog tjedna namaknuto još 10 milijuna kuna za dodatne akcije, kao što upravo započeta na njemačkoj televiziji. Booking nije manji, objašnjava Cappelli, nego nešto sporiji, pa moramo ići u dodatne kampanje.
[caption id="attachment_377327" align="aligncenter" width="750"] Ivan Miletić, načelnik Općine Lovinac, Goran Štrok i Gari Cappelli; Foto: Mladen Volarić[/caption]
- Putujem sutra u Berlin na najveći svjetski turistički sajam, pa ćemo nakon njega definitivnu situaciju. Na ovim našim tradicionalnim tržištima jest malo usporenije, Italija je na razini prošle godine, Austrija za jedan posto više, Njemačka je oko lanjske razine, Velika Britanija je od 3 do 5 posto jača nego 2018. godine. Daleka tržišta su daleko bolja: SAD ima rast od 20 posto, Kina preko 40 posto, tako da očekujem da ćemo u konačnici ukupno gledano imati blagi porast, ali uvrh glave do 3 posto u odnosu na prošlu godinu, kazao je Cappelli.