U Novinarskom domu održana je u ponedjeljak tribina pod nazivom ‘Potencijali Dinama‘ koju je organizirala udruga ‘Dinamo to smo mi‘. Glavna zvijezda večeri bio je Mike Farnan, jedna od vodećih figura u međunarodnom sportskom marketingu s više od dva desetljeća iskustva u stvaranju i komercijalizaciji brendova. Poznat je po tome što je zaslužan za komercijalni uspjeh Manchester Uniteda na tržištima Azije i Dalekog istoka, ali i kao jedan od ključnih ljudi zaslužnih za rebrending F1 tima Jordan. Svoje iskustvo upotpunjuje s radom u Parmi, Sunderlandu i Atletico Madridu, a trenutno je na mjestu glavnog direktora u agenciji za sportsko savjetovanje Redstrike. Uz njega, na tribini su sudjelovali i Frederik Ekström iz AIK Stockholma, Tomislav Globan s Ekonomskog fakulteta i prof. dr. sc. Goran Pavel Šantek.
Član i predstavnik udruge navijača prvaka Švedske AIK-a iz Stockholma, Fredrik Ekström pričao je kako AIK baš kao i svi ostali švedski klubovi funkcioniraju po 50+1 modelu u kojemu 50 posto plus jedna dionica kluba moraju ostati u vlasništvu članova koji biraju predsjednika koji ima potpunu autonomiju, te se na taj način omogućuje članovima da utječu na izbor čelnih ljudi u klubu.
Tomislav Gobin, stručnjak za ekonomiju sporta osvrnuo se na probleme koji trenutno muče zagrebački Dinamo. Istaknuo je kako članovi kluba nemaju nikakva prava, dok se ljudi koji su trenutno u klubu ponašaju kao da je klub njihovo privatno vlasništvo, dok je Goran Pavel Šantek, autor knjige ‘Dinamo to smo mi‘ kazao kako buduću upravu kluba treba izgraditi uz paralelno građenje izgubljenog identiteta kluba.
Mike Farnan se osvrnuo na velike potencijale koje Hrvatska ima kao sportska nacija, ali je kazao kako trenutna situacija u Dinamu nije optimistična. Također, stavio se na raspolaganje klubu ako zatraže njegovu pomoć.
- Dinamo je veliki klub kojega se sjećam još iz djetinjstva. Rekao bi da je danas Dinamo dijamant koji treba ispolirati kako bi zasjao u punom sjaju. S tako velikom bazom navijača, što u Hrvatskoj što u inozemstvu, postoji veliki potencijali kada gledamo u marketinškom smislu i mogućnost iskoraka na međunarodnu scenu. Da mene pitate, ja bi napravio ‘fun base‘ navijača koji bi bili vlasnici kluba i imali bi pravo odlučivati demokratskim glasanjem o novom predsjedniku, ali ne bi mogli odlučivati o svakodnevnim poslovima kluba. Tu treba biti jako oprezan, jer ulica ne može voditi klub, mora postajati odbor koji vodi snažan direktor – kazao je Farnan.
Što je još Mike Farnan rekao o sportu u Hrvatskoj i načinima komercijalizacije sportskih brendova te način na koji privlači svjetske brendove u sportske klubove pročitajte u velikom intervjuu od četvrtka u tiskanom izdanju Lidera, a već od srijede poslijepodne u digitalnom izdanju.