Aktualno
StoryEditor

Hrvatski prijevoznici u Sloveniji registrirali 1.800 kamiona, Vlada ih reformom želi vratiti

05. Kolovoz 2018.

Povrat dijela trošarina plaćenih na dizelsko gorivo za kamione nosivosti od 7,5 tona jedan je od prijedloga iz Vladine porezne reforme, što već ima uvedeno 13 članica EU, uključujući i i Sloveniju kamo su hrvatski prijevoznici zbog tamošnjih nižih troškova već registrirali 1.800 svojih vozila.

>>>Marić: Porezne izmjene donose rasterećenje za dodatnih 2,7 milijardi kuna

U Sloveniji su jeftinije još i registracija, tehnički pregled, naplata cestarina kod registracije pa je Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika predložila da se preslika kompletan slovenski model, znači, za cestovne prijevoznike, povrat od 96 eura na tisuću litara goriva. Prema EU direktivi, dopušten je povrat do 330 eura na tisuću litara kupljenih derivata, piše Novi list.

Primjerice, za 40 vozila u svom voznom parku, koja potroše oko 800 tisuća litara goriva, prijevoznička tvrtka bi godišnje ostvarila povrat trošarina od oko 77 tisuća eura, dakle oko 2 tisuće eura na godinu.

>>>HUP o poreznoj reformi: Poslodavce se može još značajnije rasteretiti

U vladinom prijedlogu reforme prihvaćen je samo povrat dijela trošarina teretnom cestovnom prijevozu, dok se putnički promet ne spominje.

Marijan Banelli, savjetnik i lobist za cestovni promet u Briselu, ističe kako Europska unija prijevoz usmjerava na ono što je u određenoj situaciji najisplativije, a za udaljenosti manje od 400 kilometara to je cestovni prijevoz.

– Željeznica je isplativa na udaljenost veću od 400 kilometara. Hrvatska zbog oblika zemlje i svoje željezničke mreže nema tu isplativost. Tek kad se napravi nizinska pruga Rijeka-Zagreb-Koprivnica, to će donijeti ‘revoluciju‘ u našem prijevozu – zaključuje Banelli.

22. studeni 2024 11:32