Hrvatska se na inicijativu Hrvatskog Telekoma uključila u veliki međunarodni projekt Women STEM Awards čiji je cilj potaknuti mlade žene na početak karijere u STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) područjima. Radi se o međunarodnom natječaju koji odabire najbolji diplomski ili magistarski rad i disertaciju iz STEM područja od svih prijavljenih radova studentica završnih godina fakulteta diljem svijeta.
Projekt Women STEM Awards etablirani je projekt Deutsche Telekoma koji se održava petu godinu za redom. Strateške teme natječaja pomno se biraju svake godine kako bi pratile najnovije tehnološke trendove iz STEM područja, a ove godine to su: ”Internet stvari”, ”Umjetna inteligencija”, ”Cyber sigurnost” i ”Mreže budućnosti”.
Najbolji završni rad, prema procjeni stručnog žirija koji se sastoji od eksperata iz Deutsche Telekoma, akademske zajednice i drugih istaknutih stručnjaka, nagrađuje se s 3.000 eura, dok će najbolji i najinovativniji rad iz svake od kategorija biti nagrađen s 500 eura. Natječaj traje do 25. veljače 2018. godine.
„Hrvatski Telekom prva je kompanija koja je pokrenula inicijativu populariziranja STEM područja u Hrvatskoj te želimo vlastitim primjerom potaknuti i što veći broj žena da se uključe u ta iznimno tražena i dobro plaćena zanimanja. Pozivamo ovim putem sve studentice završnih godina STEM fakulteta da se prijave na ”Woman STEM Awards” i budu dio međunarodnog projekta koji im može osigurati izvrsnu početnu poziciju za STEM karijeru”, rekla je Marija Felkel, članica Uprave i glavna direktorica za ljudske resurse HT-a.
Početak karijere u STEM zanimanjima mladim stručnjakinjama otvara mnogo prilika za razvoj i karijerni napredak u narednom razdoblju. STEM vještine pokretač su napretka digitalne ekonomije koja raste do sedam puta brže od klasične ekonomije.
Uključivanjem u projekt ”Women STEM Awards” HT želi dodatno potaknuti veću participaciju žena na dobro plaćenim stručnim pozicijama te njihov karijerni razvoj prema menadžerskim pozicijama. HT je jedna od vodećih domaćih ali i europskih kompanija po pitanju udjela žena na menadžerskim pozicijama. Hrvatski Telekom ima visokih 45 posto žena na menadžerskim pozicijama, više od ukupnog udjela žena u broju zaposlenika. To je znatno više od prosjeka od 35 posto žena na menadžerskim pozicijama u Europskoj uniji (posljednji podatak EUROSTAT-a), a daleko više od udjela žena menadžera u telekomunikacijskoj industriji. Dodatno, žene na menadžerskim pozicijama u HT-u ostvaruju jednake materijalne uvjete kao i njihovi muški kolege. Time je HT daleko iznad hrvatskog i EU prosjeka jer posljednja statistika pokazuje da u Hrvatskoj žene na menadžerskim pozicijama u prosjeku imaju 17 posto niže plaće od muških kolega, dok prosjek na razini Europske unije pokazuje na još gore stanje jer žene u prosjeku zarađuju 23,4 posto manje.
Jedan od ključnih faktora privlačenja i zadržavanja tako visokog broja žena menadžera, te žena općenito, pogotovo u dinamičnoj telekomunikacijskoj industriji, je ravnoteža privatnog i poslovnog života. Razvoj zdrave organizacijske kulture, te uvođenje programa koji omogućavaju uravnoteženi život i povezivanje karijere i obitelji važni su čimbenici zadovoljstva naših zaposlenika.
Božić za klince, Dan s mamom i tatom na poslu, Petak u papučama, slobodni dan roditeljima za prvi dan škole prvašića, samo su neki od omiljenih programa kojim stvaraju okruženje u kojem se dobro osjećamo.