Ukupna zaračunata bruto premija 21 hrvatskoga društva za osiguranje krajem veljače iznosila je 1,7 milijardi kuna, što predstavlja rast od 4,07 posto u odnosu isti mjesec prošle godine., pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini gotovo 73,4 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u veljači u odnosu na isti mjesec lani porasla je za 6,6 posto, na 1,26 milijardi kuna.
>>>Osiguravatelji: Lani rekordno visok broj prodanih polica osiguranja
U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija bilježi pad za 2,4 posto, na 457,76 milijuna kuna, pokazuju podaci HUO-a.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem veljače u iznosu od 315,99 milijuna kuna ili 7,8 posto višom u odnosu na isti mjesec 2017. godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom većom od 245,49 milijuna kuna.
>>>Croatia osiguranje lani ostvarilo dobit od 251,9 milijuna kuna; 43,2 posto više nego 2016.
Taj je iznos premije za 7,6 posto viši nego u veljači 2017. godine, a tijekom drugog mjeseca ove godine sklopljeno je ukupno 293.904 police obveznog autoosiguranja, odnosno 20.063 polica ili 7,3 posto više nego u istom razdoblju lani.
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem veljače u iznosu od 382,26 milijuna kuna, što je za 12,8 posto više u odnosu na premiju iz veljače prošle godine.
U veljači je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 31,92 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 548,8 milijuna kuna.
>>>U najskupljoj godini za sektor osiguranja rast prihoda Allianza za 3 posto
Drugi je Allianz s 247,4 milijuna kuna premije, odnosno 14,39 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc s 149,59 milijun kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 8,7 posto.
Croatia osiguranje je zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 36,9 posto, uz premiju od 465,5 milijuna kuna, a na prvom je mjestu i u segmentu životnih osiguranja s udjelom od 18,2 posto i premijom od 83,3 milijuna kuna.