Aktualno
StoryEditor

Igranje romobilima rađa jednoroge opasne za pješake i autoindustriju

23. Svibanj 2019.

Zbog sve učestalijih prometnih nesreća u kojima su akteri vozači električnih romobila u mnogim je europskim gradovima odnedavno na snazi odluka da se ta mikrovozila ne smiju miješati s pješacima na pločnicima, a u Njemačkoj se upravo raspravlja o zakonskom prijedlogu da električna mikrovozila koja postižu brzinu veću od dvadeset kilometara na sat moraju na biciklističke staze ili na ceste.

Kod nas, međutim, i to uz ustavnosudski pravorijek, korisnici električnih romobila smiju voziti slalome po pločnicima i riskirati nalete na pješake, držeći se neodređene brzinske odredbe prema kojoj se romobilist ‘dužan kretati primjerenom brzinom na način da ne ometa ostale građane na cestama i javnim mjestima.‘

Kontroverzna odluka Ustavnoga suda koji je električne romobile izjednačio s pješacima, odnosno dopustio korisnicima tih sve popularnijih prometala kretanje po pločnicima, skrenula je pozornost i ovdašnjoj javnosti na nadolazeći koncept mikromobilnosti koji je u tehnološki razvijenijim državama od naše već uhvatio maha, stvorio prve probleme i otvorio žestoke javne rasprave.

Sve veća popularnost električnih romobila i skutera prestavlja prijetnju i autoindustriji.

Cijeli tekst možete pročitati u tiskanom i digitalnom izdanju poslovnog tjednika Lider.

22. studeni 2024 09:48