Navikli smo da turistička radna snaga dolazi iz zemalja regije, no kada ona dolazi iz zemalja koje i same žive od turizma, onda je to doista vijest.
Nedavno smo otkrili kako na Lošinju, osim domaćih turističkih djelatnika, rade i ljudi iz Italije i Francuske. Zaintrigirani tim podatkom, odlučili smo istražiti zašto su ti radnici, koji su isto tako mogli ostati i raditi u vlastitoj domovini, odlučili doći živjeti i raditi u Hrvatsku.
U Jadranka hotelima trenutno radi jedan zaposlenik iz Francuske, koji je zaposlen lani, i jedna zaposlenica iz Italije, koja radi od 2016. godine. Strani turistički djelatnici rade u odjelu hrane i pića, a oboje su stalno zaposleni.
- Oni su poslovno i privatno izabrali Hrvatsku i otok Lošinj. Jedan od razloga zašto su odlučili ostati živjeti i raditi ovdje je i taj što u Jadranka hotelima imaju prostora za razvoj i daljnje unaprjeđenje karijere, s obzirom da rad u našim hotelima s pet zvjezdica podrazumijeva visoku razinu usluge i neprestanu edukaciju. Iznimno nam je drago što su odlučili zajedno s nama razvijati takvu vrstu ponude upravo na Lošinju - poručuju iz Jadranka hotela, ne želeći odati više detalja o njima.
U hrvatskom ugostiteljstvu navikli smo na chefove međunarodne reputacije, poput Engleza Andyja Gaskina, Francuza Stephana Macchija, Maltežanina Jeffreya Velle, Japanca Motohika Mochizukija... No, oni su u restoranima zvijezde, koje dižu gastronomsku kvalitetu, a ujedno ih vlasnici koriste u marketinške svrhe. ‘Obični‘, anonimni gastarbajteri iz Francuske, Italije i drugih razvijenijih država, koji ne prodaju svoje ime, već samo svoj rad, nisu pokazatelj nekog šireg trenda u hrvatskom turizmu. Doduše, oni bi ipak mogli izaći iz rubrika tipa ‘vjerovali ili ne‘, ali zasigurno neće nagrnuti u Hrvatsku.
To potvrđuje i Boris Žgomba, vlasnik turističke agencije Uniline, koji i sam zapošljava stranu radnu snagu, između ostalog iz Kine, Japana i Francuske zbog nativnog znanja jezika, kao i developere iz Indije.
- Pozdravljamo bilo kojeg kvalitetnog radnika, pa i iz Francuske i Italije ako to može povećati kvalitetu hrvatskog turizma. No ovaj primjer nije praksa, to je izuzetak, veći je broj djelatnika iz tradicionalnih zemalja našeg okružja i zemalja manjeg standarda.
Hrvatskoj kronično nedostaje radne snage u turizmu, upozoravaju hotelijeri svake godine, zbog čega je i ministar turizma Gari Cappelli najavio povećanje kvote stranih radnika. Ostaje tek vidjeti iz kojih će se zemalja odazvati.