Aktualno
StoryEditor

[INFOGRAFIKA] Vodič za pokretanje biznisa: Procjena troškova u prvoj godini poslovanja

27. Studeni 2018.

Kako se ne biste sami probijali kroz zamršenu administraciju pri otvaranju vlastite tvrtke, donosimo seriju članaka Vodič za pokretanje biznisa u kojem ćete pronaći vrlo korisne i konkretne savjete. Nakon informacija gdje trebate prijaviti tvrtku prije početka rada i internih akata bez kojih ne možete poslovati, donosimo okvirni izračun troškova u prvoj godini poslovanja.

Mnogi, posebno političari, tvrde da su osnovni kapital i poduzetnička ideja dovoljni za pokretanje posla te da u tome imate potporu države. Nažalost, to ne odgovara stvarnosti.

Bez zavaravanja, početni troškovi poslovanja su vrlo visoki. Gotovo je nemoguće otvoriti posao, osim ako to nije usputna zanimacija, a da poslovanje nije odmah opterećeno raznim nametima, doprinosima, davanjima i troškovima. Danas u Hrvatskoj više nije moguće pokrenuti posao bez 80.000 kuna, osim ako nemate unaprijed dogovoren posao koji će vam donositi takve prihode uz koje je moguće podmirivati sve što zakon propisuje.

Troškovi

Prema gruboj procjeni, ako biste plaćali stručnjacima iz raznih područja da vam izrade potrebne pravilnike, elaborate, predloške i slično, trošak bi bio najmanje 20.000 kuna.

Osim opisanih pripremnih radnji i izrade potrebne dokumentacije, kad novi poduzetnik otvori j.d.o.o. ili d.o.o., a nije u radnom odnosu kod drugoga poslodavca, kao direktor mora plaćati doprinose prema unaprijed propisanoj osnovici. Prema sadašnjim propisima to je mjesečni trošak od najmanje 1939,24 kune za doprinose bez plaćanja poreza na dohodak i isplate plaće. Znači, samo za doprinose 23.270,88 kuna na godinu.

Taj minimalni trošak sljedeće godine još će porasti u skladu s rastom prosječne mjesečne neto plaće, a Porezna uprava još će u godišnjem obračunu uzeti u obzir prosjek tekuće godine, koji je veći od dosadašnjeg obračuna prema lanjskom prosjeku. Tomu još treba dodati neizbježan trošak za računovodstveni servis od najmanje tisuću kuna na mjesec, što je 12.000 kuna na godinu.

Osim računovodstva tu su i drugi poslovni troškovi kao što su telefon, internet, prijevoz, reprezentacija, održavanje mrežnih stranica, marketinški i uredski materijal te sve drugo potrebno za poslovanje. Ako te troškove procijenimo na dvije tisuće kuna na mjesec, dolazimo do još jednog godišnjeg troška od 24.000 kuna.

Zbrojimo li sve te troškove, novi poduzetnik u startu treba računati na troškove od 78.692 kune, i to bez osnovnih sredstava za rad kao što su računalo, pisač, mobilni telefon, bez kojih je poslovanje danas nezamislivo i nemoguće. S time se troškovi prve godine poslovanja penju do 100.000 kuna.

Rekapitulacija

Iz toga proizlazi da poduzetnik, ako prve godine uspije ostvariti prihod od 100.000 kuna, neće zaraditi ni kunu, a država će zaraditi oko 15.000 kuna u sklopu PDV-a sadržanog u poduzetnikovim troškovima te će ubrati 22.452 kune za doprinose. U odnosu na 100.000 kuna to je 37,45 posto. Unatoč tome što je uplatio toliko doprinosa, poduzetnik ne stječe pravo na naknadu u slučaju nezaposlenosti, odnosno ako mu posao propadne.

[caption id="attachment_368248" align="alignnone" width="626"]Procjena troškova u prvoj godini poslovanja Izvor: Lider[/caption]

* Cjelokupni vodič za pokretanje biznisa objavljen je pod nazivom Za preživljavanje prve godine poslovanja – 100 000 kuna (bez plaća) u Lideru broj 680, izdanom 12. listopada 2018.

22. studeni 2024 13:52