Predstavljamo rezultate nove globalne studije Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google, a koja obuhvaća osobitosti ponašanja korisnika na internetu. Provedena studija pruža pregled ponašanja korisnika na internetu u Hrvatskoj, u dobi od 16 i više godina, uključujući i korisnike iz više od 63 zemlje svijeta. Iz studije je lako iščitati koje sve online usluge koriste hrvatski građani, koliko ih često koriste, kao i na kojim uređajima. Rezultati studije prikazani su kao analitički online alat Consumer Barometer.
>>>VIDEO: Googleov ‘Duboki um’ prohodao bez pomoći
Istraživanje je pokazalo da 74% građana Hrvatske redovito koristi internet u osobne svrhe. Usporedbe radi, na globalnoj razini ta brojka raste na 82%. Najaktivniji korisnici kreću se u dobi 25-34 te 35-44 godina (odnosno 19% i 22%). Međutim, suprotno pretpostavci o mladoj dobi online korisnika, korištenje interneta među svim dobnim skupinama prilično je ujednačena. Internet je okruženje koje komunikaciju omogućuje ljudima svih dobi, navodi se u priopćenju.
Pametni uređaji
Danas, korisnici u Hrvatskoj internetu pristupaju s više od 2 uređaja, točnije 2.6 (isto kao i 2016. godine). Građani Hrvatske koriste sve više uređaja kojima pristupaju internetu: 68% ih koristi pametne telefone (65% ih je to činilo lani), 55% ih koristi laptope i 40% pametne televizore. Nadalje, građani Hrvatske koriste netbooke, chromebooke, e-booke, pametne satove i trekere kojima se također povezuju na internet.
>>>Eric Schmidt: Ušli smo u eru obilja
Sve više građana Hrvatske koristi pametne telefone za pristupanje internetu, pa je tako u 2017. godini 24% korisnika jednako koristilo računalo/tablet i pametni telefon za pristup internetu, dok je za 30% korisnika preferirani uređaj za pristup internetu bio upravo pametni telefon.
Biheviorizam
Ponašanje hrvatskih građana na internetu sukladno je globalnim trendovima. Tako online korisnici iz Hrvatske internet koriste za pretraživanje informacija (81%), za zabavu (81%), za objavljivanje online zadataka (63%), postavljanje online sadržaja (18%) te pomaganje drugima objašnjavajući im kako nešto napraviti online (42%).
>>>Google Home Mini ‘nehotice špijunirao’ novinare
Na mjesečnoj razini 78 % hrvatskih korisnika traži online informacije o robi i uslugama, 70% korisnika koristi karte za određivanje lokacije ili rute, a 46% online kupuje. Najpopularnije online aktivnosti su: korištenje pretraživača (94%), korištenje društvenih mreža (74%) i gledanje videa putem interneta (89%).
>>>Komisija kaznila Google s rekordnih 2,42 milijarde eura zbog zlouporabe dominantnog položaja
“Studija ukazuje na pojavu nove vrste korisnika koje zovemo “onlineri” i istražuje teme poput promjena u ekosustavu uređaja, nedavne promjene u trendovima vezane uz video sadržaj te što nosi budućnost kada je riječ o potrošačkoj tehnologiji. Porast mobilnih uređaja se nastavlja, što ukazuje na to kako ljudi međusobno komuniciraju te na interakciju s digitalnim svijetom. Kako bi bile korak ispred, vrijeme je da brendovi istraže kako iskoristiti novonastalu situaciju s ciljem zadovoljavanja potreba korisnika, kao i onih poslovnih”, rekao je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics.
>>>Googleov Deep Mind AI ovladao ‘pamćenjem’
Za studiju Google Internet Consumer Study 2017 koju je provela agencija KANTAR TNS u ime tvrtke Google intervjuirani su ispitanici iz više od 63 zemlje svijeta. U Hrvatskoj je istraživanje provedeno u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2017. u formi osobnog intervjua, na uzorku od 1.000 ispitanika u dobi od 16 i više godina.
Za više informacija, posjetite Consumer Barometer with Google.