Poslovni sajam hrvatske IT industrije IT Biz Expo koji se u srijedu održava u Zagrebu u prostorima KRAŠ Auditoriuma, započeo je prezentacijama poslovnih rješenja tvrtki HRPRO, Epson Hrvatska, Konica Minolta Hrvatska i Mondo Tera.
Sudionike je s karakteristikama HRNET sustava, koje omogućavaju implementaciju trendova i preporuka digitalnog doba za upravljanje ljudskim potencijalima u digitalno doba, upoznala Jasmina Lukačević. Kako se uhvatiti u koštac s Document i Print Managementom prezentirali su Igor Javor i Igor Sjeverac iz tvrtke Mondo Tera, Tvrtko Ljubić iz tvrtke EPSON Hrvatska, koji je predstavio inovativna EPSON poslovna rješenja te Miran Mišić iz tvrtke Konica Minolta koji je kazao kako uštedjeti kroz optimizaciju ispisa i iskustvo korisnika.
Kako najbolje iskoristiti big data tehnologiju
U svijetu u kojem se svake minute generira 1800 terabajta podataka, nameće se pitanje kako te podatke najbolje iskoristiti. Na poslovnom sajmu hrvatske IT industrije IT Biz Expo održan je uvodni forum, odnosno panel rasprava na temu Big data – tajne skrivene u podacima koje već imate: kako predvidjeti tko će vidjeti, kliknuti, kupiti, varati ili umrijeti? Sudionici rasprave su bili Biljana Cerin iz Ostendo Consulting, Igor Kaluđer iz IN2data, Denis Stanarević iz HPE i Dejan Vinković.
“Svi živimo u big data svijetu, samo toga nismo svjesni”, izjavio je Denis Stanarević iz HPE-a. "Big data tehnologija nam može pomoći da bolje predvidimo buduća događaja, no da bismo u potpunosti iskoristili njene potencijale, ne samo da moramo proizvesti stručnjake za tu tehnologiju, nego moramo i obrazovati stručnjake iz drugih područja da se koriste tom tehnologijom".
Prema izvještaju Europske komisije, 2020. godine na tržištu će biti potražnja za 10 milijuna i 400 tisuća big data stručnjaka u EU. “Morat ćemo jako brzo proizvesti ljude koji imaju ovakvu vrstu znanja da bi udovoljili potrebama tržišta,” napominje Stanarević. U astronomiji je velika potreba za big data stručnjacima, no na fakultetu (za fiziku) vas nitko neće (na)učiti znanosti o podacima, dodaje astrofizičar Dejan Vinković te dodaje: "Živimo u raskoraku. S jedne strane na Facebook stavljamo slike djece, s druge strane tražimo privatnost podataka"
“Big data revolucija je užasno promijenila stanje u SAD-u, kod nas baš i ne,” rekao je Igor Kaluđer iz IN2data te pritom istaknuo tri razloga za takvo stanje. Prvi je neinformiranost klijenata. Klijentima prvo treba objasniti kako big data tehnologija funkcionira, a zatim im i podastrijeti reference, što je teško jer je big data relativno nova tehnologija. S big data tehologijom možemo predvidjeti tko će otići konkurenciji i tko će glasati za koju stranku, kaže. Drugi problem s kojim se susreću je loš način upravljanja (postojećim) podacima u firmi. Primjerice, telekomi nisu ništa bolji od prosječnog pružatelja usluga u Hrvatskoj, a na raspolaganju imaju sjajne podatke za analizu. I na kraju, vrlo je dalek put od početka obrade podataka do generiranja određene poslovne vrijednosti.
Međutim, s podacima treba postupati odgovorno, ističe Biljana Cerin iz Ostendo Consultinga: “Odgovornost u postupanju s osobnim podacima. To svi očekujemo i tražimo. Moramo staviti u fokus pojedinca.”
Kristijan Zimmer: Bitan je tajni sos u aplikaciji
Predsjednik Zbora Kristijan Zimmer na poslovnom sajmu hrvatske IT industrije IT Biz Expo održao je zanimljiv "workshop" (radionicu) HIZ-a na temu Razvoj aplikacija po narudžbi - dobra i loša praksa: kako zadržati inovativnost".
Na workshopu je zamijenjena uloga moderatora i publike, pa je zapravo publika vodila glavnu riječ dok je gospodin Zimmer kao moderator, na „mind mapi“ upisivao slijed događanja kako doći do savršene poslovne aplikacije. Bežični mikrofon smješten u kocku od spužve tijekom radionice je dobacivan publici, pa je tako plava kocka stalno letjela između sudionika „pričaonice“.
Temeljna pitanja su kako napraviti dobar poslovni softver, što je uopće dobar poslovni softver, u kakvim uvjetima nastaje te na što treba paziti pri razvoju.
Publika je na svojim mobitelima, tabletima i prijenosnim računalima putem zabavne web aplikacije na adresi Kahoot.it prvo odgovarala na pitanja koliko su bitne brzina i funkcionalnost aplikacije, koliko na aplikaciju utječu trendovi, tehnološko okruženje i podrška kroz mrežnu infrastrukuru te na kraju sam potencijal tvrtke - ima li tvrtka dovoljna novca i resursa.
Kristijan Zimmer je naglasio da u razvoju aplikacije prvo treba krenuti od tržišta, saznati postoji li tržišna niša za vašu aplikaciju i imate li kompetencije za izradu takve aplikacije. Zimmer savjetuje da se držite standarda i istaknete vidljive razlike nad konkurencijom. Također navodi kako je bitno imati dizajnere, no oni mogu biti i izvan kuće, a zatim u suradnji s klijentima trebate otkriti u kojem smjeru krenuti s razvojem.
„Kristijan Zimmer: Secret sos ili tajni sos u aplikaciji je jako bitan, zbog kojeg će klijent kupiti vašu aplikaciju”
Na pričaonici je osviješteno kako je uspjeh nekog softvera direktno u vezi s postojanjem vizije njegovog razvoja, a koja se očituje kroz postojanje višegodišnjeg roadmapa. U digitalnom marketingu dogodila se velika revolucija, uz postojanje marketing alata. Prati se na što korisnik klikne na web stranicama, društvenim mrežama, u newsletter mailu, a s druge strane se nalazi inteligentan softver koji prati vaše klikove i što odabirete pri posjeti, glavne su pouke radionice.