Urušavanje vijadukta u Genovi prošli tjedan posljednji je simptom problema s infrastrukturom u Italiji - 156 stropova u talijanskim školama urušilo se u posljednjih pet godina, a nadvožnjak Morandi, smatran inženjerskim biserom kad je predstavljen 1967., dvanaesti je po redu most u Italiji koji se urušio od 2004., od čega se njih pet urušilo u posljednjih pet godina.
>>>Šest od osam zagrebačkih mostova hitno treba obnoviti
Mnoge od uzroka ovih problema može se pronaći u građevinskoj ekspanziji 1960.-ih u Italiji kad se gradilo mostove, ceste, zgrade i škole, često sa slabim ili jeftinim materijalima kako bi se povećalo zaradu, a u što je bila upetljana mafija, piše Guardian.
Povećanom riziku posebno su izložene zgrade i ceste na jugu Italije, a stručnjace se slažu da to nije slučajnost. Građevinske tvrtke, mnoge od kojih su desetljećima bile bliske s mafijom, upotrebljavale su "nepojačani beton" - sastojao se od neproporcionalnog udjela šljunka i vode, a s vrlo malo cementa. Zarada za svaki pilon ili kilometar ceste bio je zagarantiran, no s vremenom su se ove ceste i mostovi počeli raspadati.
>>>Grad Zagreb ulaže 100 milijuna kuna u sanaciju mostova
Analiza tunela i mostova pokazala je da su cementni blokovi imali otpornost na trećini norme, kaže Nicola Gratteri, glavni antimafijaški tužitelj iz Catanzara, koji dodaje da u Kalabriji ‘Ndrangheta kontrolira građevinski sektor još od 1960.-ih te da je cijeli betonski sektor danas pod njihovom kontrolom. Graditeljski sektor druga je najprofitabilnija aktivnost ’Ndranghete nakon preprodaje droge.
Inženjer Riccardo Morandi koji je dizajnirao nesretni nadvožnjak u Genovi još 1979. je napisao izvještaj u kojem je upozoravao na veliki rizik korozijie. Naglasio je tada u svom izvještaju da blizina morskog zraka te zagađenja iz čeličane zahtijevaju stalno održavanje kako bi se uklonilo hrđu, piše Business Insider.