U tvrtki LNG Hrvatska očekuju da će se trgovci plinom tek u kasnijim fazama natječaja početi aktivnije uključivati u zakup kapaciteta LNG terminala na Krku, a nisu mogli komentirati rezultate prvog kruga natječaja, kojeg smatraju svojevrsnim ispitivanje tržišta i konkurencije.
- S obzirom na povjerljivost postupka zakupa kapaciteta nismo u mogućnosti direktno komentirati rezultate prvog kruga zakupa kapaciteta, ali poznavajući način rada trgovaca prirodnim plinom na otvorenom tržištu, možemo očekivati njihovo aktivno uključivanje u kasnijim fazama zakupa kapaciteta, jer je prvi krug svojevrsno ispitivanje tržišta i konkurencije, istaknuo je u izjavi za Hinu direktor tvrtke LNG Hrvatska Goran Frančić.
>>>‘Interes je velik’: 27 prijava na natječajima za LNG terminal
Podsjeća da se postupak provodi sukladno Pravilima provedbe obvezujuće faze Open Season postupka koji su primili svi registrirani učesnici postupka.
- Između ostaloga, tim su Pravilima određeni rokovi i način podnošenja obvezujućih ponuda u tri moguća kruga, istaknuo je Frančić.
Prvi krug podnošenja obvezujućih ponuda završio je 8. travnja, nakon čega slijedi postupak raspodjele kapaciteta i provedbe ekonomskog testa te započinje provedba drugog kruga podnošenja obvezujućih ponuda s rokom dostave do 6. svibnja.
Ako bude potrebno, provodit će se i treći, finalni krug obvezujućeg zakupa kapaciteta s rokom dostave obvezujućih ponuda do 23. svibnja, navodi Frančić.
>>>Snaga: Nema dokaza da je kopneni LNG terminal ekološki prihvatljiviji od plutajućeg
- Nakon provedenog finalnog postupka raspodjele kapaciteta konačni rezultati zakupa objaviti će se 28. svibnja, nakon čega će se moći govoriti o uspješnosti cjelokupnog postupka, a posljedično tome i o uspješnosti projekta. Napominjem da je moguće i produžiti vrijeme za podnošenje obvezujućih ponuda u pojedinim krugovima, ukoliko to zahtijevaju učesnici i iz razloga uspješne provedbe postupka bude s naše strane prihvaćeno, istaknuo je Frančić, dodajući da su u LNG Hrvatska i dalje pozitivni u pogledu očekivanog ishoda zakupa kapaciteta.
Zaprimljena samo jedna ponuda
Jutarnji list u subotnjem je broju, pozivajući se na neslužbene informacije iz dva izvora, objavio da je tvrtka LNG Hrvatska u prvom krugu natječaja za zakup kapaciteta zaprimila samo jednu ponudu, i to navodno ponudu Ine za tek 100 milijuna prostornih metara prirodnog plina godišnje. Novi list u izdanju od nedjelje navodi kako se "od upućenih može čuti kako nije pristigla samo jedna ponuda, no nema ih puno".
>>>Komadina i Ahmetović propitkuju ‘interes’ iza LNG terminala u Omišlju
Sredinom veljače ove godine Frančić je u razgovoru za Hinu naveo kako je "u neobvezujućoj fazi Open Season postupka interes za zakup kapaciteta plutajućeg LNG terminala iskazalo dvadesetak kompanija, a dvanaest ih je dostavilo ponude za zakup kapaciteta u ukupnom iznosu većem od inicijalno ponuđenog kapaciteta od 2,6 milijardi prostornih metara plina, koliko trenutno dozvoljava kapacitet transportne plinske mreže".
PGŽ će pobijati osnovanost studije utjecaja na okoliš
Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina najavio je u ponedjeljak da će županija od Županijske skupštine zatražiti suglasnost za pokretanje upravnog spora kojim će pobijati osnovanost studije utjecaja na okoliš za projekt plutajućeg LNG terminala u Omišlju na Krku.
- Županija ima nove dokumente i argumente u korist kopnenog LNG terminala, pa ćemo od Županijske skupštine na sjednici 26. travnja zatražiti suglasnost za pokretanje upravnog spora, rekao je Komadina. Dodao je da je prošli tjedan objelodanjen i prijedlog posebnog Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin, tzv. lex LNG, najvivši da će i taj zakonski prijedlog dati vijećnicima u Skupštini kako bi razmotrili što se može poduzeti.
>>>Jedan lex istječe, drugi je na vratima – stiže lex LNG
- Kakve to zakone u Hrvatskoj imamo kada jednim zakonom suspendiramo odredbe tih zakona, upitao je Komadina, koji smatra kako se tim zakonom pokazuje da ne valjaju zakoni koje on preskače ili da, pak, ti zakoni valjaju, "a ne valja lex LNG i tu ima elementa za ocjenu ustavnosti".
Ustvrdio je da se komercijalni pristup izgradnji LNG terminala pokazuje kao neopravdan, ističući da se nacionalni interes treba rješavati nacionalnim sredstvima, odnosno sredstvima EU ako je prioritet sigurnost opskrbe Hrvatske i drugih zemalja.
- Izvlaštenje u korist državne kompanije, koje se predviđa novim zakonom, samo je na papiru u korist države budući da će, kako je zamišljen model, sutra to biti privatna kompanija.
>>>Jakovčić uz Krčane: LNG terminal može biti na još 3 lokacije gdje su već ‘uništeni zaljevi’
Komadina tvrdi kako je ranija studija utjecaja na okoliš, koja je nedavno dospjela u javnost, dokazala da je kopneni terminal sigurniji, isplativiji i ekološki prihvatljiviji, donio bi razvoj ovoga kraja te sigurnost u zaštiti okoliša.