Aktualno
StoryEditor

Joe Peppard, stručnjak za digitalne strategije: Loše upravljanje promjenama uzrok je propasti 70 posto digitalnih ulaganja

19. Studeni 2016.

Gost predavač ovogodišnjega Predsjedničkog foruma Poslovne škole Bled bio je ugledni profesor s Europske škole za menadžment i tehnologiju u Njemačkoj Joe Peppard. Stručnjak za digitalne strategije održao je predavanje na temu ‘Digitalizacija kao ulaganje u promjenu‘, u kojem je prije svega pokušao naglasiti dvosmislen karakter digitalne tehnologije i razjasniti pojmove o kojima svi pričaju, ali mnogi ne znaju što podrazumijevaju. Kako je profesor pokušao objasniti, digitalna ulaganja nisu svrha sama sebi, ona mogu biti proizvod želje za efikasnijim funkcioniranjem organizacije, ali i pokretač promjene, izvor sasvim novih poslovnih modela kakvi bez tehnologije ne bi bili mogući. Ključ je u svakom slučaju, smatra Peppard, znati što želiš od tehnologije, inače ulaganje u nju ne daje željene rezultate, a da mnogi to još ne shvaćaju dokazuje podatak da oko 70 posto digitalnih ulaganja propadne.

• Digitalizacija je jedna od onih riječi koje svi vole upotrebljavati, ali mnogi ne znaju što znači. Što obuhvaća pojam digitalizacije? – Slažem se, digitalizacija je popularna riječ koju snažno promoviraju tehnološke i konzultantske kompanije proteklih godina na način koji sugerira da je riječ o nečem drugačijem od konvencionalnog IT-a, ali tradicionalni IT jest digitalna tehnologija. Mnogi primjeri digitalne transformacije i prihvaćanja digitalnog primjeri su prihvaćanja nekih vrlo starih tehnologija, odnosno tehnologija koje se mogu smatrati starima. Za mene je digitalno sveobuhvatni pojam koji ima dvije komponente, tehnologiju i informacijske sustave. Tehnologija u principu omogućuje baratanje informacijama na različite načine.

• Razlika između tehnologije i digitalizacije leži, na neki način, u njihovu odnosu – tehnologija je samo instrument postizanja digitalizacije. – Točno, ona nešto omogućuje. Može biti alat za prikupljanje podataka, poput senzora, ali onda je pitanje što s tim svim podacima napraviti.

• Spomenuli ste da oko 70 posto digitalnih ulaganja ne uspije. Zašto? – To uglavnom nije zato što tehnologija nije funkcionirala ili je pogrešno implementirana, nego zato što se promjenom nije dobro upravljalo. Kompanija nije razumjela promjenu kada je krenula u tu investiciju i zbog toga nije dobro njome upravljala, pa su i željene koristi tih promjena izostale. Ako je organizacija ostala jednaka, ljudi rade jednako i kultura se nije promijenila pa tehnologija ne može donijeti korist.

Cijeli razgovor pročitajte u novom broju Lidera.

30. travanj 2024 19:44