HNB-ov upravo objavljeni usporedni vodič kroz kredite svih banaka (iznose, rokove, naknade i, naravno, kamate) s aplikacijom za pametne telefone podsjetio me na rubriku u Večernjaku otprije dvadesetak godina. Revitalizirali smo tada nekad popularnu rubriku ‘Potrošačka košarica’ i počeli uspoređivati cijene ključnih prehrambenih proizvoda u različitim dućanima u Zagrebu.
>>>HNB uvodi aplikaciju i informativnu listu ponude kredita svih banaka
Bilo je velikih pritisaka oglašivača, ali akcija se nastavljala, s objavom ‘košarice’ svakog petka, s posebno istaknutim rekorderima u svakoj kategoriji – najnižim i najvišim cijenama. Trgovci su se nastavili oglašavati. A onda su neki shvatili novinarsku metodologiju pa bi četvrtkom snizili cijene proizvoda koji su bili u ‘košarici’. Jedan trgovački lanac čak se oglašavao u Večernjaku sloganom da ima najjeftiniju ‘košaricu’.
Onda smo počeli ‘šarati’ i svaki smo tjedan testirali cijene drugih proizvoda… Danas je drugo vrijeme i potrošačke košarice bolje funkcioniraju na webu. A na webu je i Vujčićeva ‘kreditna košarica’. Baš me zanima hoće li i bankari slagati kamate i druge uvjete ne bi li dobili besplatnu reklamu središnje banke. I nove klijente.