Aktualno
StoryEditor

Kanabis postaje hit piće, kokosova voda i kambucha padaju u zaborav

17. Lipanj 2018.

Legalizacija marihuane posljednjih je godina česta tema zakonodavaca stoga cijelo tržište cvate. Zahvaljujući sve većem broju zemalja koje su ovu biljku legalizirale, potražnja za novim načinima konzumacije raste iz dana u dan, pa tako i u industriji pića u kojoj se proizvođači teško bore s konkurencijom.

Na nedavno održanoj BevNet konferenciji, koja okuplja glavne proizvođače napitaka, mnogi od njih su najavili ulazak u segment pića oplemenjih kanabisom, prenosi portal Inc.

>>>Dok čekaju legalizaciju rekreativne marihuane, kanadske tvrtke ‘mahnito’ traže djelatnike

- Pića su najzanimljivija roba široke potrošnje, te imaju nevjerojatan potencijal za rast. Mislim da su pića od kanabisa nova minrealna voda, kazao je Erik Knutson, osnivač i predsjednik Uprave Keef Brandsa koji inače proizvodi pića s kanabisom.

Kanabis pića su nova mineralna

Ove je godine među pićima prodano najviše mineralne vode jer potrošači sve više teže zdravijim napitcima. S druge strane, vrijednost prodaje pića od kanabisa prošle je godine iznosila oko 35,6 milijuna dolara u Kaliforniji, Coloradu, Oregonu i Washingtonu, a rast je nastavljen i u ovoj godini. Samo u Coloradu prodaja pića porasla je za 11 posto od 2016. do 2017., dok je već u prvom tromjesečju ove godine porasla za 12 posto, pokazuju podaci BDS Analyticsa.

Ne čudi stoga činjenica da se tvrtke kanabis industrije pokušavaju istaknuti u segmentu napitaka – od bezalkoholnog vina prožetog THC-om, pa sve do ledene kave s kanabisom.

>>>Kalifornija se priprema za ‘zelenu groznicu’ u godini legalizacije marihuane

Lauren Rudick, partnerica u odvjetničkom društvu Hiller usmjerenom na industriju kanabisa objašnjava da kanabidiola (CBD), spoja u kanabisu koji nije psihoaktivan, mogao bi postati glavni sastojak u napitcima i zasjeniti THC. Štoviše, vjeruje da će CBD postati novi kalcij i vitamin C pogotovo jer se taj spoj povezuje s antiupalnim djelovanjem, kao i mnogim drugim blagodatima.

Knutson iz Keef Brandsa je pak istaknuo da već surađuje sa šest velikih proizvođača napitaka kako bi stvorili formulu za pića s CBD-om namijenjenih masovnom tržištu.

Istovremeno tržišni lideri već se neko vrijeme žestoko pripremaju za ‘kanabismaniju‘. Prošle godine Constellation Brands, koji proizvodi Coronu, Svedku i druga poznata alkoholna pića preuzeo je 9,9 posto udjela u kanadskoj tvrtci koja proizvodi kanabis Canpoy Growth za 191 milijardu dolara, te planiraju razvoj poslovanja u segmentu pića s kanabisom.

>>>U potezu koji ‘oponira činjenicama i logici’ Trump zakočio liberalizaciju marihuane

U ožujku ove godine pivovara Blue Moon najavila je lansiranje bezalkoholnog piva s THC-om. Čak je i distributer vina i žestokih pića, tvrtka Southern Glazer, najavila suradnju s kanadskim AbsouliteXtracts kako bi se probili na novom tržištu.

Stuart Dimson, osnivač pjenušavih probiotičkih pića Doctor D‘s, kazao je da i oni razmišljaju o ulasku na ovo tržište.

- CBD je pravi iscjelitelj. To je novi hit sastojak, kazao je.

21. studeni 2024 11:31