Nakon najave o smanjenju uporabe plastike za 20 posto do 2025. godine, Kaufland i Lidl Hrvatska uvode i prve konkretne mjere u svrhu ostvarenja zadanog cilja. U tom okviru Kaufland će do 2025. godine u svim zemljama smanjiti uporabu plastike za najmanje 20%, osigurati mogućnost recikliranja ambalaže vlastite robne marke do 100% te do kraja 2019. godine povući odabrane plastične artikle iz asortimana.
Lidl Hrvatska će u svih 95 trgovina u zemlji do kraja 2019. godine odustati od prodaje jednokratnih plastičnih artikala poput slamčica, jednokratnih šalica i čaša, tanjura, pribora za jelo i štapića za uši s plastičnom drškom. Proizvode od plastike za jednokratnu upotrebu postupno će zamijeniti alternativni artikli od održivih materijala koji se mogu reciklirati, a na razvoju kojih Lidl proaktivno surađuje sa svojim dobavljačima.
Strateški 360 stupnjeva pristup smanjenju upotrebe plastike Schwarz grupe
Kao jedna od vodećih svjetskih maloprodajnih grupacija, Schwarz grupa - čiji su dio Lidl i Kaufland - svjesna je svoje odgovornosti, posebice prema okolišu, te djeluje u skladu s time. Kao dio sveobuhvatne strategije od 360 stupnjeva za smanjenje upotrebe plastike, Schwarz grupa razvija mjere i provodi ih u svijetu.
>>>96% građana spremno zamijeniti jednokratnu plastiku ekološki prihvatljivijim alternativama
- Već danas radimo na smanjenju uporabe različitih vrsta plastične ambalaže. Plastične ambalaže naših vlastitih robnih marki u potpunosti će prijeći na materijale koji se mogu reciklirati, moći ćemo sirovine vratiti u reciklažni ciklus te tako značajno smanjiti opterećenje okoliša, objašnjava Philipp Maximilian Sohler, direktor Nabave u Kauflandu.
Uporaba plastike pod povećalom
Uporaba plastične ambalaže općenito će se značajno smanjiti, odnosno gdje je moguće, u potpunosti izbjeći. U artikle koji će se povući iz Kauflandovog asortimana do kraja 2019. godine ubrajaju se, primjerice, plastični štapići za uši koji će u svim zemljama biti zamijenjeni alternativnim rješenjem. Isto vrijedi za plastične slamke i jednokratno plastično posuđe vlastite robne marke.
- U potonjem slučaju ćemo uz održivije, kartonsko posuđe, u naš asortiman sve više uvoditi višekratno posuđe. Uvijek ćemo polaziti od sljedećeg pitanja: koji utjecaj ima neki artikl na okoliš i u kojoj mjeri se on može reciklirati? Međutim, ovdje nije riječ isključivo samo o izbjegavanju vrlo očitog plastičnog otpada: poduzeće se već 2013. godine obvezalo na to da u vlastitim kozmetičkim proizvodima i proizvodima za njegu tijela, kao i sredstvima za pranje i čišćenje neće upotrebljavati čvrste čestice mikroplastike, ističu iz Kauflanda.
Širenje svijesti na sve strane
- No uz ostvarenje svih opisanih ciljeva, Kaufland želi senzibilizirati i svoju okolinu. U budućnosti želimo više uključivati i educirati kupce na temu recikliranja i zbrinjavanja otpada. Primjer za to su spremnici za zbrinjavanje otpada koji već nekoliko godina postoje na ulazu u naše poslovnice. Kupci u njima, osim uobičajenog otpada poput folije, papira i kartona ili baterija, mogu zbrinuti i žarulje i male električne uređaje, pojašnjava Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija.
Slična je situacija i s dobavljačima, kako u slučaju vlastitih robnih marki, tako i onih ostalih. Internacionalni odjeli Kauflanda u zajedničkim radnim skupinama i intenzivnom razmjenom pokušavaju pronaći nove načine povećanja udjela reciklata u ambalažama te ulažu u razvoj inovativnih alternativa za ambalažu.
>>>Vlažne maramice mogle bi biti ‘obrisane’
- Kao dijelu vodećeg svjetskog trgovačkog društva jasno nam je da odgovorno postupanje s okolišem, resursima i naše ponašanje prema sugrađanima nije samo nešto što se podrazumijeva, nego je to doista naš zadatak. Uz pomoć ciljanih mjera u okviru strategije za smanjenje plastike možemo doista dovesti do promjena. To se naravno ne događa od danas do sutra, i čeka nas još jako puno posla. Međutim, želja nam je ostvariti ciljeve koje smo si zadali - manje plastike i efikasna provedba svih navedenih aktivnosti, objašnjava Vladimir Tomko, predsjednik Uprave Kauflanda u Hrvatskoj.
Postupni prelazak na održivije materijale
- Našom strategijom protiv plastike slijedimo jasan pristup koji glasi: izbjegavati – smanjiti – reciklirati. Izdvajanjem artikala od plastike za jednokratnu uporabu iz asortimana izbjegavamo korištenje proizvoda od plastike i na taj način dajemo svoj doprinos poboljšanju aktualnog stanja, ističe Bojan Vuković, član Uprave Nabave i marketinga Lidla Hrvatska.
Lidl Hrvatska planira rasprodati određene količine proizvoda koje su već otkupljene te potom postupno prijeći na održivije materijale. Na taj način kupci će moći posegnuti za ekološki prihvatljivijim alternativama proizvoda na koje su se navikli.
>>>Britanci traže revoluciju u recikliranju jednokratnih čaša za kavu
Lidl Hrvatska aktivno djeluje u smjeru oblikovanja i provođenja novih projekata i inicijativa u svrhu smanjenja uporabe plastike.
- Predano radimo na različitim konceptima te ćemo kupce postupno obavještavati o novostima i preinakama. Postoje mnoge mogućnosti, posebice u području pakiranja, koje trenutačno još ispitujemo, a koje mogu činiti pravu razliku, dodaje Vuković.