Tijekom utorka i srijede 8. i 9. svibnja u punoj konferencijskoj dvorani hotela Sheraton održavala se druga Konferencija o web prodaji u organizaciji Mape znanja. 13 predavača, 14 tema i 50 sudionika. Broj ljudi koji kupuju online iz dana u dan sve je veći. Čak 45% Hrvata koji imaju internet koriste ga kako bi nešto i naručili, kažu Eurostatovi podaci iz 2016. godine.
Kako raste potražnja, raste i ponuda, a iz godine u godinu u Hrvatskoj se povećava broj web trgovaca.
Web trgovci su iz dana u dan suočeni s novim izazovima stoga ne čudi veliki interes kojeg su pokazali za sudjelovanje na 2. Konferenciji o web prodaji koja se tijekom utorka i srijede 8. i 9. svibnja održavala u konferencijskoj dvorani hotela Sheraton.
Konkretna znanja iz praksa
13 predavača pokrilo je 14 tema iz različitih polja koje treba znati jedan web trgovac.
- Svi predavači su ljudi iz prakse, ljudi koji rade ono o čemu pričaju. Naš cilj je da se konkretna rješenja iz prakse i konkretno znanje prezentiraju svim sudionicima naših predavanja, rekla je organizatorica konferencije Katica Križić Čumandra iz Mape znanja.
Šaljete li mailove i imate li Facebook?
Prvi dan konferencije dva predavanja bila su vezana uz polja digitalnog marketinga bez kojih web shopovi teško opstaju – email marketing te Facebook oglašavanje.
- Centralno mjesto vašeg online marketinga su web stranica i blog. Društvene mreže i email marketing su samo alati da dođete do kupaca. Email je pak jedan od najboljih alata za to. Zanimljivo je da čak 47% primatelja newslettera otvara mail na temelju naslova, kazao je u svom predavanju “Email marketing za web trgovine” Mario Pintar iz tvrtke Hangar 18. Facebook oglašavanjem bavio se Ilija Brajković iz Kontre, a naglasio je kako danas trgovci bacaju novac na ovu najpopularniju društvenu mrežu jer se ne bave dovoljno segmentacijom tržišta.
Kako se ljudi ponašaju u web trgovini?
Jedno od ključnih pravila prodaje je poznavanje kupaca i njegovih navika. U online trgovinama to je moguće kroz praćenje kupaca kroz Google Analytics. - Kroz takva praćenja možemo doista biti zapanjeni time kako je doista došlo do kupnje. O važnosti praćenja navika kupaca u web shopu govorio je direktor tvrtke Marker Ivica Kruhek.
- Uzet ću primjer kupnje jedne viseće svjetiljke u web shopu gnijezdo.hr. Kupac je prije jedne jedine narudžbe viseće svjetiljke pogledao 88 proizvoda i u interakciji s web shopom bio je 197 puta u tri dana. Postoje i drugi primjeri u kojima kupci danima proučavaju proizvode online, šalju dodatne upite i zovu telefonom da bi na kraju otišli u fizičku trgovinu koju prati web shop, naglasio je Kruhek.
Na što paziti tijekom izrade web shopa?
Nakon odluke o kretanju u privatni posao jedna od najtežih odluka je sigurno otvaranje web shopa. U panel raspravi u kojoj su sudjelovali web trgovci (modeline.hr, mobis.hr, Telegram roda i Bio&Bio) moglo se čuti dovoljno korisnih savjeta od ljudi koji su već prošli sve te teške faze.
- Krećete li u otvaranje web shopa otvorite prvo jeftini web shop na Shopifyu, shvatite što vam treba i što vam nedostaje te kako sve to funkcionira pa pametno krenite u izradu web shopa kod izvođača koji ima iskustva, pojasnili su iz Telegrama Roda, weba koji nudi usluge dostave čestitki i poklona u rodilišta.
Voditelj trgovine Mobis koja online mobilne telefone te popratne uređaje prodaje već šest godina Tomislav Stančić istaknuo je pak da je za uspješnu online prodaju potrebna kvalitetna usluga.
- Mi poimence, tijekom tjedna, znamo svakog kupca koji kod nas kupuje. I to se poznaje, naglasio je.
Što kažu polaznici?
Među polaznicima konferencije šaroliko društvo – od onih koji tek razmišljaju o otvaranju web trgovine do predstavnika velikih industrija.
- Naš web shop projekt trenutno je u izradi. Svjesni smo toga da će on pomoći u podizanju imidža našeg brenda i prezentaciji naših proizvoda. Ova predavanja pomogla su mi da utvrdim neka znanja i zadovoljna sam predavačima te dinamikom predavanja, rekla je Ivana Kaleb iz tvrtke Gavrilović.
Na zagrebačku konferenciju stigli su posjetitelji iz BiH, točnije iz Mostara.
- U BiH nema puno ovakvih predavanja pa sam se prijavila kada sam vidjela plan I program. Imamo web shop, ali trebamo raditi na povećanju prodaje. Kako trenutno najviše proučavam Facebook najkorisnije mi je bilo upravo predavanje o Facebook marketingu, kazala je Anđela Petrović iz marketinga tvrtke Nobel.
Mapa znanja u lipnju organizira još dvije edukacije vezane uz web prodaju I marketing. 29.6. Ilija Brajković iz Kontre održat će predavanje “Marketing na društvenim mrežama”, a 30.6. Mario Pintar iz Hangara 18 održat će predavanje na temu “Email marketing”.