Tijekom prošle godine bankrot je proglasilo devet maloprodaja u SAD-u. U samo četiri mjeseca ove godine isto toliko ih je već podnijelo zahtjev za proglašenje bankrota. Business Insider komentira da se ta stopa velikom brzinom spušta na recesijsku razinu.
- 2017. će biti godina bankrota maloprodaja. Prodavači ostaju bez gotovine i javlja se domino efekt, kazala je odvjetnica za bankrote Corali Lopez-Castro. Ove su godine zahtjev za bankrot podnijeli Payless ShoeSource, hhgregg, The Limited, RadioShack, BCBG, Wet Seal, Gormans, Eastern Outfitters i Gander Mountain. Većina ih zatvara na stotine trgovina. Čak i oni koji uspijevaju održati poslovanje, zatvaraju rekordan broj trgovina. U idućih nekoliko mjeseci procjenjuje se zatvaranje više od 3 500 trgovina.
>>> Maloprodaja: Najveći dobitnik hrvatskog biznisa u prošloj i ovoj godini
U 2008. godini zabilježen je vrhunac što se bankrota u maloprodaji tiče. U toj godini bilo ih je 20. Prema CNBC-u tu bi brojku SAD mogao doseći već u rujnu ako se ovakav trend nastavi. U recesiji je bilo tvrtki i banaka koje su spašavale maloprodaje otkupljujući ih i provodeći njihovo restrukturiranje. Međutim, danas nema mnogo tvrtki koje bi si to mogle prouštiti, smatra RBC Capital Markets.
>>> Trgovina na malo: Očekuje se rast potrošnje 30. mjesec zaredom
Drugim riječima, navike potrošača iz temelja se mijenjaju i neki se prodavači jednostavno ne mogu održati u tim novim uvjetima na tržištu. Najjače su pogođeni tradicionalne maloprodaje s velikim trgovinama. Posjetitelja trgovačkih centara sve je manje i njihov broj se već godinama smanjuje sukladno rastu popularnosti e-trgovine i promjenama u načinu na koji kupci troše novac. U razdoblju od 2010. do 2013. broj kupaca u shopping centrima opao je za za 50 posto, tvrdi tvrtka za istraživanje nekretnina Cushman & Wakefield. Sve se više troši na restorane, putovanja i tehnologiju, a sve manje na odjeću i razne modne dodatke.
>>> Bakić: Rast izvoza i prometa od trgovine na malo pokazatelj da je rast BDP-a prilično robustan
Stalnim zatvaranjem trgovina trgovački centri se bore kako bi ostali otvoreni i sve im je teže pronaći nove zakupce prostora. - Posljednjih nekoliko godina, većinu zatvorenih trgovina preuzeli su restorani, prostori za zabavu, kina, frizerski i kozmetički saloni te fitness centri. Nastavi li se zatvaranje trgovina, teško nam je zamisliti da postoji dovoljno koncepta za preuzimanje cijelog prostora trgovačkog centra, kazali su iz RBC Capital Marketa.